Głównym założeniem projektu Food and Design była współpraca z praktykami związanymi z branżami food i design. To właśnie dzięki nim mogliśmy stworzyć miejsce, w którym można znaleźć całą bazę informacji na temat szeroko pojętego jedzenia – i to na wielu płaszczyznach! Wśród naszych ekspertów znajdziesz zarówno marketingowców, jak i fotografów, stylistów, technologów, prawników oraz wielu, wielu innych.
Zobacz, kto z nami współpracuje, i czerp wiedzę od najlepszych w branży!
-
x
Igor Arent-Rabiej
Od lat jest związany z wrocławską gastronomią, a od 2022 roku pełni funkcję Szefa Kuchni
restauracji Craft, która jest częścią pięciogwiazdkowego hotelu The Bridge Wrocław MGallery.Igor od początku kariery dużo czasu poświęcał na rozwój i poznawanie nowych trendów kulinarnych.
Ponad ozdobniki i techniczne eksperymenty przedkłada skupienie na produkcie. Woli na talerzu trzy
elementy, które mają smak, niż dziesięć, z których jeden dominuje nad resztą. Jego zdaniem – danie
ma być domkniętym okręgiem, w którym smaki współgrają i uzupełniają się, a żeby to osiągnąć,
czasem lepiej z czegoś zrezygnować.Tworząc restaurację Craft przyświeca mu idea, by w jedzeniu oddać to, co pierwotne. Żeby to
osiągnąć on i jego zespół minimalizują wpływ czynników nowoczesnych i stosują techniki oraz
kompozycje, które nie przesłaniają smaku produktów. W swojej kuchni stawia na sezonowe produkty
od lokalnych i sprawdzonych dostawców. Zawsze ważne jest dla niego wsłuchiwanie się w opinie
Gości. -
x
Michał Barcik
Od początku kariery zawodowej związany z branżą FMCG, gdzie odpowiada za marketing, trade marketing i zarządzanie projektami. Miał przyjemność dołożyć swoją cegiełkę do komunikacji i rozwoju znanych marek, takich jak: Lubella, Tymbark, Hit, Cadbury czy Mowi. Wykłada na kierunku Digital Transformation Manager na swojej Alma Mater. Pasjonat ekonomii behawioralnej.
-
x
Dr hab. Beata Bilska
Wykładowca, szkoleniowiec i konsultant w zakresie strat i marnotrawstwa żywności, zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności. Członek kilku zespołów realizujących projekty naukowe i dydaktyczne. Współautorka ponad 100 artykułów naukowych i popularnonaukowych, opublikowanych w recenzowanych czasopismach polskich i zagranicznych oraz kilku podręczników dla uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów.
Członek Polskiego Towarzystwa Technologów Żywności i Sekcji Bezpieczeństwa Żywności Komitetu Nauk o Żywności i Żywieniu Polskiej Akademii Nauk.
-
x
Agnieszka Bukowska
Autorka książek COFFEE SPOTS Polska i LESS WASTE Polska, Editor in chief w Coffeedesk.
Inicjatorka projektu wydawniczego Przebłysk łączącego kompetencje agencji reklamowej i wydawnictwa.
-
x
Marek Cynowski
Współzałożyciel Rebel Tang, firmy będącej operatorem wirtualnych restauracji.
Entuzjasta cyfrowej rewolucji, z zaangażowaniem tworzy i zarządza innowacjami, koncentrując się na wykorzystaniu najnowszych trendów oraz technologii w osiąganiu celów biznesowych. Doświadczenie zdobywał zarówno w Polsce, jak i za granicą.
W przeszłości związany z firmami Groupon, Poczta Polska czy SentiOne.
-
x
Maciej Statkiewicz
Logistyk i entuzjasta cyfrowych rozwiązań w gastronomii. Doradza restauratorom jak zoptymalizować proces i koszty obsługi zamówień z dostawą. Współorganizator konferencji #NowoczesnaGastronomia.
Prywatnie dużo jeździ na gravelu i pochłania niezdrowe ilości street-foodu. -
x
Dorota Domino
Świat kuchni i fotografii pochłonął ją na tyle, że porzuciła zawód radcy prawnego – od tamtej pory przyrosła do talerza i aparatu. Obecnie zawodowo zajmuje się fotografią kulinarną, prowadzi warsztaty kulinarne i bloga z przepisami na zdrowe smakowitości. W kuchni używa tylko naturalnych produktów i mnóstwa warzyw, które przemyca nawet do słodkości. Mięso jada sporadycznie, kocha czerwone wino i kawową alternatywę.
Prywatnie powsinoga – najwięcej wydaje na bilety lotnicze i jedzenie na wakacjach, uwielbia znikać w górach albo nad jeziorem, a dzień zaczyna od jogi i medytacji.
-
x
Paulina Dynak
Specjalista ds. komunikacji marketingowej i PR.
Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego, kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz Uniwersytetu Wrocławskiego, kierunek komunikacja wizerunkowa. Od 2020 r. pracuje w firmie TiM realizując działania z zakresu PR oraz marketingu strategicznego.
Z zaangażowaniem buduje świadomość kluczowych brandów Spółki takich jak: Le Grand Noir, Oak View, Los Haroldos i Nampe. Przygodę z marketingiem zaczęła już na studiach realizując się podczas pracy w agencji PR. Wolne chwile spędza aktywnie zdobywając szczyty polskich gór. Miłośniczka serialu Friends i muzyki rockowej. Pasjonatka podróży typu backpacking, od najmłodszych lat zakochana w kulturze włoskiej.
-
x
Marcin Dyrda
Ekspert i Praktyk gastronomii z wieloletnim doświadczeniem. Pomysłodawca i właściciel profesjonalnego portalu internetowego poświęconego Wiedzy Biznesowej w Zarządzaniu gastronomią – GastroWiedza.pl oraz właściciel firmy doradczo-konsultingowej ZarządzanieGastronomią.pl
Od blisko 20 lat związany z branżą gastronomiczną Polsce. Konsultant wielu znanych i rozpoznawalnych konceptów gastronomicznych. Współtworzy największe eventy gastronomiczne w Polsce jako wykładowca i moderator debat. Doradza w zakresie powstawania, jak i prowadzenia placówek gastronomicznych. Jest specjalistą obsługi konsumenta w branży gastronomicznej oraz trenerem kadry menedżerskiej i personelu obsługi Gościa w gastronomii. Certyfikowany Trener GHP/GMP i systemów HACCP w gastronomii. Pomysłodawca i audytor programów Jakość i Bezpieczeństwo w Gastronomii.
-
x
Anna Garmada
CEO w firmie Slodkie, specjalizującej się w branży słodyczy reklamowych oraz twórczyni prestiżowej marki luksusowych zestawów upominkowych Nobilia.
Od 20 lat związana z projektowaniem i produkcją słodyczy, głównie z czekolady i karmelu. Rezultatem jej działań są produkty cenione i wielokrotnie nagradzane przez ekspertów z całego świata. Słodycze te są synonimami doskonałości w branży – zarówno pod względem jakościowym, jak i wizualnym.
-
x
Mateusz Gemba
Specjalista ds. żywienia człowieka i oceny żywności, auditor wewnętrzny systemu HACCP z uwzględnieniem BRC v.7 i IFS v.6 oraz ISO 22000, doktorant w Instytucie Nauk o Żywieniu Człowieka SGGW w Warszawie, nauczyciel i wykładowca akademicki. Autor publikacji naukowych, uczestnik projektów oraz konferencji. Główne obszary zainteresowań naukowych to nutrigenomika, mikrobiologia żywności, rozwój biofilmu bakteryjnego, wpływ bioaktywnych składników żywności na organizm człowieka, dietoterapia wybranych schorzeń
-
x
Katarzyna Gileta
Absolwentka filologii polskiej i logopedii. Początkowo wiązała swoją przyszłość z pracą w szkole lub gabinecie logopedycznym, ale w 2010 roku rozpoczęła pracę w mediach. To był początek jej przygody z dziennikarstwem.
Z lokalnej redakcji newsowej w 2016 roku trafiła do serwisu kulinarnego Wirtualnej Polski. W ten sposób połączyła swoją miłość do słowa z pasją do gotowania i poznawania nowych smaków. Jest fanką kuchni śródziemnomorskiej i bałkańskiej, ale chętnie odkrywa też polskie regionalne dania.
W przerwach między pracą a kulinarnymi eksperymentami odwiedza nowe miejsca, ogląda skandynawskie filmy, słucha kryminalnych podcastów i czyta powieści Zafona.
-
x
Agata Godlewska
Zna “wszystkich” w branży. Autorka licznych wywiadów, w tym z najważniejszymi szefowymi i szefami kuchni w Polsce. Współtwórczyni konferencji Food Service Summit. Jako akredytowana dziennikarka uczestniczyła m.in. w takich wydarzeniach, jak Madrid Fusion czy The World’s 50 Best Restaurants. Stała bywalczyni restauracji, poszukiwaczka nowych trendów, wielbicielka przemierzania świata na rowerze.
-
x
Paulina Grzmil
Managerka ds. Social Media i Marketingu BAKEN, PollyPizza NEOpolitan, Bułkę przez Bibułkę
Fotografka, content creator. Od lat związana z branżą gastronomiczną. Obecnie dba o social media warszawskich lovebrands BAKEN, PollyPizza i lokali Bułkę przez Bibułkę.
-
x
dr n. chem. Sebastian Grzyb
Rektor Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie. Wykładowca przedmiotów kierunkowych z dziedziny nauk chemicznych i nauk o zdrowiu, promotor wielu prac dyplomowych. Absolwent chemii na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej i Medycznego Studium Zawodowego w Lublinie. Pracował w Zakładzie Farmakologii i Toksykologii Państwowego Instytutu Weterynaryjnego w Puławach, gdzie zajmował się analizą toksykologiczną i oceną jakości i bezpieczeństwa żywności pochodzenia zwierzęcego oraz badaniami monitoringowymi zagrożeń zdrowia w przemyśle spożywczym. Współpracuje jako konsultant z firmami z branży spożywczej, kosmetycznej i farmaceutycznej. Autor licznych ekspertyz z zakresu toksykologii i bezpieczeństwa produktów. Wieloletni biegły sądowy w dziedzinie chemia.
-
x
Piotr Jaworski
Fotograf.
Fotografią zainteresował się około 4 lata temu – o dziwo nieco z przypadku, bo wcześniej nie lubił robić zdjęć nawet telefonem. Ów zainteresowanie przerodziło się w pasję i sposób na życie. Jako samouk i praktyk dziś fotografuje już zawodowo, starając się zbierać doświadczenie z różnych dziedzin fotografii.
Najpewniej czuje się w fotografii portretowej i produktowej, jednak tak naprawdę nie stroni od żadnego tematu fotograficznego. Zdarza mu się fotografować sport, eventy, architekturę czy nawet motoryzację. W wolnym czasie z kolei wychodzi w teren, robiąc zdjęcia krajobrazów czy przyrody.
-
x
Martyna Jurczyk
Manager ds. Kreacji Marki i Produktu
Absolwentka anglojęzycznych kierunków Bachelor of Management Studies ze specjalizacją przedsiębiorczość oraz Master of Management Science ze specjalizacją zarządzanie strategiczne. Od 2021 roku, zasila szeregi TiM, jest m.in brand managerem marki Panul oraz Africant. Prywatnie dużo podróżuje, jeździ na nartach, chodzi na skiturach oraz kocha odkrywać nowe winiarskie smaki, w różnych zakątkach świata.
-
x
Natalia Juszczak
Absolwentka studiów ze specjalnością logistyka i administrowanie w mediach na Uniwersytecie Warszawskim. Z branżą związana od 2019 roku. Swoje doświadczenie zdobywała w takich firmach jak Restaurant Club, Echo Investment oraz Instytut Monitorowania Mediów. Obecnie na stanowisku Communication Specialist w agencji kreatywnej Od kuchni odpowiada za działania marketingowe dla marek z sektora food. Fanka dobrego jedzenia, a w szczególności śniadań, które próbuje opanować do perfekcji. W wolnym czasie przekracza dzienne limity kroków ze swoim psem i odhacza europejskie stolice na mapie.
-
x
Maciej Kasprzyk
Absolwent Logistyki oraz Zarządzania na Politechnice Poznańskiej.
Od ponad 11 lat związany z szeroko rozumianym marketingiem wsparcia sprzedaży. W DPD Polska od 2019 roku, gdzie obecnie zajmuje się rozwojem usługi DPD Food.
Wolny czas spędza na ukochanym Podlasiu, trenując na siłowni oraz oglądając seriale.
-
x
Artur Kojder
Właściciel WINNICY KOJDER.
Po studiach na Wydziale Mechanicznym na Akademii Morskiej w Szczecinie, spędzeniu niespełna dwóch lat na morzu zajął się uprawą roślin. Najpierw była gryka, później zboża i rzepaki, na końcu konopie. Wtedy też zaczął przywiązywać większą uwagę do ekologii…
W 2015 roku na nieużytkowanych rolniczo terenach posadził pierwsze 2 ha winnicy; w tym samym roku zaczął też uczyć się tego, jak robić wino. Pierwsze kroki poczynił z Instytutem Winiarskim we Freiburg (Staatliches Weinbauinstitut Freiburg). W 2016 roku ukończył 1 semestr studium na Podkarpackiej Akademii Wina. Od tego czasu odbywał praktyki w Badeni, odwiedzając przy tym dużo winnic ze zbliżonym klimatem – tak, by chłonąć jak najwięcej doświadczenia topowych winiarzy, prowadzących pokoleniowe winnice.
-
x
Kamil Kotarski
W 2018 roku we współpracy z województwem lubelskim stworzył książkę kucharską pt. „Kuchnia Lubelska”, która otrzymała Puchar Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi za najlepszą publikację o lokalnych i regionalnych kulinariach w Polsce za 2018 rok. W 2019 roku wydał publikację pt.: ”Kuchnia Poleska”, która była efektem zrealizowania warsztatów kulinarnych, promująca dziedzictwo kulinarne mieszkańców polesia lubelskiego. Z pasją gotuje, dzieli się wiedzą i doświadczeniem – realizuje kursy i szkolenia zawodowe, warsztaty i pokazy kulinarne na terenie całej Polski. Współpracuje z firmą Miele, w charakterze szefa kuchni, realizując eventy dla klientów. Przeprowadza szkolenia i egzaminy zawodowe dla kucharzy, konsultuje programy kulinarne, doradza m.in. samorządom, instytucjom i przedsiębiorcom z branży HoReCa. W 2011 roku wygrał konkurs „Smaki Lubelszczyzny” przygotowując potrawę w oparciu o najstarszą polską książkę kucharską „Compendium Ferculorum” z 1682 roku.
-
x
Mateusz Kowalczyk
Mateusz Kowalczyk to Co-Founder i CEO aplikacji Foodsi, która pomaga lokalnym biznesom zarabiać na tym, co się nie sprzedało.
Od dwóch lat prowadzi eko-startup, zarządza zespołem i skuteczne pozyskuje kolejne rundy finansowania.
Mentor dla nowych biznesów z branży food-tech i fan piłki nożnej.
-
x
Magdalena Kruk-Ołpińska
Kierownik Marketingu Thermomix® i Kobold.
Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, związana z marką Thermomix® od ponad 20 lat. W 2007 roku objęła stanowisko kierownika marketingu. Współtworzyła strategię komunikacji i plan spójnego wizerunku marki w ścisłej współpracy z kierownikami marketingu innych krajów z grupy Vorwerk. Od blisko dwóch lat zajmuje się także strategią nowej marki na polskim rynku – systemu utrzymania czystości Kobold.
Dba o dostosowanie oferty firmy do potrzeb polskich klientów i zmieniającego się rynku sprzedaży bezpośredniej poprzez staranne planowanie działań promocyjnych i marketingowych. Ma dobre wyczucie trendów kulinarnych i potrafi przewidywać potrzeby rynku.
Jest też ogromną miłośniczką urządzeń Thermomix® i Kobold.
-
x
Mateusz Kulik
Dziennikarz Czwórki Polskiego Radia i autor kulinarnej audycji “Nie na-żarty”.
Z zawodu dziennikarz, z zamiłowania żeglarz morski, po godzinach namiętnie ogląda mecze ligi NBA.
-
x
Anna Kurnatowska
Stoi na czele Too Good To Go – aplikacji, dzięki której każdy może uratować jedzenie przed zmarnowaniem i zmniejszyć ślad węglowy. Trzy lata po starcie aplikacja dostępna jest w ponad 70 miastach w Polsce, zrzesza ponad 2 miliony użytkowników i ponad 4 000 partnerów. Na sukces pracuje z ponad 40 osobami, a wszystkie kierownicze stanowiska zajmują kobiety. Wrażliwa na zmiany klimatu i świadoma skali problemu marnowania żywności, wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie w zmienianiu świata na lepsze. Od początku kariery związana jest z jedzeniem i jego wpływem na środowisko. Z wykształcenia biotechnolożka.
Studia ukończyła w Paryżu i to tam nauczyła się szacunku do jedzenia, dowiedziała się jak ważne są pochodzenie i metody produkcji oraz – najprzyjemniejsze – celebrowanie posiłków. Karierę kontynuowała na Tajwanie, gdzie dla kontrastu doświadczyła jak szkodliwe dla zdrowia i środowiska może być nadużywanie pestycydów i niezrównoważona produkcja żywności. Po powrocie do Polski praca w wielkiej dystrybucji pokazała Jej jak wielkim problemem jest marnowanie jedzenia w sklepach. Teraz całą tę wiedzę i doświadczenie wykorzystuje w Too Good To Go.
W roli Country Managerki Too Good To Go wysoko zawiesza poprzeczkę – jako główny cel stawia sobie dotarcie wszędzie tam, gdzie marnuje się jedzenie. Głęboko wierzy w moc współpracy, szczególnie przy tak dużym wyzwaniu, z jakim się mierzymy. Inspiracją do działań jest dla niej przypowieść o kolibrze gaszącym pożar w lesie – dzięki kumulacji małych działań każdego z nas, jesteśmy w stanie dokonywać wielkich zmian i rozwiązywać nawet najtrudniejsze problemy. Prywatnie wegetarianka i całoroczna rowerzystka. W 2022 roku zdobyła nagrodę Bizneswoman Roku w konkursie Sukces Pisany Szminką w kategorii “ograniczanie śladu węglowego”.
-
x
Piotr Lubiewa-Wieleżyński
Dyrektor Działu Rozwoju Sprzedaży w Carrefour Polska. Swoje doświadczenie zawodowe
zdobywał pracując w obszarach operacji, supply chain, zakupów oraz planowania strategii
międzynarodowych sieci handlowych oraz prowadzenia przedsiębiorstwa.Absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz studiów podyplomowych w University of Portland oraz Escuela de
Organización Industrial w Madrycie. W Carrefour zajmuje się wyszukiwaniem nowych trendów oraz przekształcanie ich w rzeczywistość handlową.Jest również mentorem w akcelratorze startupów foodtech.ac.
-
x
Grzegorz Łapanowski
-
x
Anastazja Macalik
Projektantka UI w firmie Dietly.pl, gdzie skupiam się na rozwijaniu systemu obsługującego cateringi dietetyczne. Odpowiadam za projektowanie interfejsów użytkownika, dbając o estetykę, intuicyjność i efektywność systemu. Moje doświadczenie i zrozumienie potrzeb branży dietetycznej pozwalają mi tworzyć rozwiązania, które skutecznie wspierają zarówno dostawców jak i użytkowników końcowych. Poza designem i technologią, fascynują mnie też sporty ekstremalne.
-
x
Magdalena Malutko
Właścicielka agencji kreatywnej Od kuchni, specjalizującej się w komunikacji marek z sektora food & lifestyle oraz dwóch przestrzeni fotograficzno-filmowych: Studio Od kuchni oraz Studio Co nieco, a także pomysłodawczyni projektu Food and Design. W portfolio agencji kreatywnej Od kuchni, razem ze swoim teamem, posiada klientów takich jak: Jeronimo Martins, Grupa Eurocash, Browary Warszawskie, Perla Polska, Restauracja Epoka, Slodkie, Lisner, Restaurant Club, czy dystrybutor win TiM S.A.Z marketingiem w branży HoReCa oraz FMCG związana jest już od ponad 10 lat. Od zawsze kochała jedzenie i niezmiernie interesowało ją wszystko, co z nim związane, więc połączenie pasji i zawodu było dla niej zupełnie naturalną decyzją. Przed założeniem agencji kreatywnej Od kuchni pracowała m.in. w agencji obsługującej dużą markę z sektora FMCG, w magazynie kulinarnym, a także – jako Marketing Manager – odpowiadała za komunikację trzech największych festiwali gastronomicznych w Polsce.Poza szerokim doświadczeniem zawodowym ma także unikatowe wykształcenie kierunkowe. Jest absolwentką dwóch kierunków studiów: dziennikarstwa ze specjalnością „promocja i reklama” oraz wzornictwa ze specjalnością „Food Design”. Pasjonatka badań, analiz i liczb, zawsze na tropie nowych insightów. Miłośniczka fotografii kulinarnej i food designu. Nieustannie się uczy i rozwija w wielu kierunkach… jednocześnie. -
x
Paweł Mirosz
Specjalista i praktyk prawa żywnościowego. Bromatolog (dietetyk, technolog żywności i żywienia) ze specjalizacją bezpieczeństwo w łańcuchu żywnościowym.
Współpracuje z przedsiębiorcami, środowiskiem naukowym i inspekcjami kontrolującymi żywność przy projektach doradczych i szkoleniowych, skoncentrowanych na potrzebach przemysłu spożywczego. Doświadczenie zdobywał w Instytucie Żywności i Żywienia, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Punkcie Koordynacyjnym Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności oraz kilkunastoletniej pracy w branży doradczej.
Wspiera przedsiębiorców w zapewnieniu zgodności z przepisami od pomysłu po komercjalizację, wdrożenie i bieżące funkcjonowanie.
Doradza w postępowaniach wymagających wiedzy naukowo-technicznej, prawnej i administracyjnej w szczególności dotyczących rynku żywności funkcjonalnej, suplementów diety i żywności dla szczególnych grup konsumentów.
Jest wykładowcą i autorem wielu publikacji z zakresu standardów i praktyki prawa żywnościowego.
-
x
Krystyna Pogoń
Technolożka żywności i dietetyczka z pasji i wykształcenia. Z wyróżnieniem ukończyła studia magisterskie, a następnie doktoranckie na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie, ze specjalizacją w tematach związanych z żywnością prozdrowotną i jej wpływem na organizm człowieka.
Po ukończeniu studiów aż do 2021 roku pracowała na Uniwersytecie oraz na PWSW w Przemyślu jako pracownik naukowo-dydaktyczny, łącząc działalność naukową z prowadzeniem własnej praktyki dietetycznej. W 2013 roku wraz z mężem założyła prozdrowotny catering dietetyczny pod marką Dietific, który od kilku lat jest jednym liderów rynku w segmencie diet premium.
Jest pomysłodawczynią i realizatorką projektów badawczo-rozwojowych, autorką licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych oraz uznaną ekspertką udzielającą się na łamach zarówno specjalistycznych serwisów internetowych, jak i w programach realizowanych dla telewizji (w szczególności TVN).
-
x
Kaja Pomiankiewicz
Absolwentka studiów ze specjalnością public relations i marketing medialny na Uniwersytecie Warszawskim. Doświadczenie zawodowe zyskiwała, pracując w agencjach i organizacjach. Z branżą związana od 2015 roku. Obecnie na stanowisku Communication Specialist w agencji kreatywnej Od kuchni odpowiada za działania PR dla marek z sektora food.
Hobbystycznie pasjonatka kultury i języka gorącej Italii. W wolnych chwilach z przyjemnością karmi się nie tylko śródziemnomorską kuchnią, ale również włoską instapoezją.
-
x
Marcin Przybysz
Zdobywca tytułu CHEF DE L’AVENIR przyznanego przez międzynarodową akademię gastronomiczną, nagrodzony tytułem Młodego Talentu Regionu Centralnego przez Gault&Millau, zwycięzca 3. edycji programu telewizyjnego Top Chef, w 2020 roku okrzyknięty mianem najlepszego Chefa według Warsaw Insider.
Doświadczenie zdobywał w otoczeniu czołówki światowej gastronomii, w najlepszych restauracjach świata, takich jak Osteria Francescana, Geranium, Noma, The Ledbury, Restaurant de l’Hôtel de Ville de Crissier. W Polsce dał się zauważyć w Restauracji Belvedere oraz w Atelier Amaro. Obecnie Szef restauracji EPOKA w budynku Hotelu Europejskiego w Warszawie, w której łączy wyrafinowaną gastronomię, czerpiącą z najlepszych polskich tradycji kulinarnych, z komfortem i gościnnością. Marcin stawia na ponowne odkrycie polskich smaków, wyciągając z nich to, co najlepsze.
-
x
Kinga Rylska
Kinga Rylska – Szef Marketingu największego food hall w Polsce: Food Town w Fabryce Norblina oraz niezależnych konceptów na terenie warszawskiej Fabryki Norblina jak m.in. Let’s Nibble Sharing Concept, Bibi’s Cafe & Bar oraz najnowszego baru speakeasy baru na mapie stolicy: Donkey Shoe. Do portfolio jej projektów dołącza właśnie wyjątkowe kino Kinogram, a także rozpoczyna pracę nad 2 nowymi projektami powstającymi w Fabryce Norblina: dedykowany Event Hall, a także firma Cateringowa.
Swoje doświadczenie zdobywała w najbardziej znanych warszawskich konceptach, jak m.in. AIOLI Cantine Bar Cafe Deli, gdzie odpowiadała także za ekspansję marki na nowe rynki (m.in. Gdańsk i Katowice), Grupa Warszawa, gdzie w jej portfolio były takie koncepty jak Syreni Śpiew, Warszawa Powiśle, Weles, czy już nieistniejąca Zorza, a także Biała – zjedz i wypij. Współtworzyła także projekt PosiłekDlaSeniora, który w czasie pandemii zebrał ponad milion złotych wsparcia na posiłki dla warszawskich seniorów. Następnie przygotowała pierwszą na świecie restaurację Roberta Lewandowskiego do otwarcia – NINE’s Restaurant&SportsBar, a także prowadziła niezależne działania doradcze dla wielu polskich restauratorów, prowadzących zarówno pojedyncze lokale gastronomiczne, jak i sieci restauracji.
-
x
Marcin Sasin
Szef Kuchni Sheraton Warsaw Hotel, gdzie odpowiedzialny jest za tworzenie menu oraz zarządzanie kuchnią wszystkich hotelowych restauracji i barów oraz kreowanie oferty działu bankietów i cateringu.
Marcin Sasin związany jest z kulinariami od 17 lat, a swoje doświadczenie zdobywał w restauracjach pięciogwiazdowych hoteli m.in. The Westin Warsaw oraz w warszawskim Sheratonie, gdzie był odpowiedzialny za stronę kulinarną słynnej restauracji inAzia. Marcin współpracuje także regularnie z organizacjami promującymi polską kuchnię w Europie i Azji oraz wykłada w szkołach gastronomicznych.
-
x
Patryk Sienkiewicz
-
x
Joanna Sikora
Stylistka jedzenia z niemal 20-letnim doświadczeniem. Pracowała dla marek takich jak: Biedronka, Kaufland, Carrefour, Lidl, McDonald’s, Tarczyński, JBB Bałdyga, Balcerzak, Piątnica, Skyr, Winiary, Kamis, Knorr, Maggi, Lubella, Bonduelle, Bakalland, Hortex, Lay’s, Kasztelan, Żywiec, Tyskie, Warka, Dębowe, Somersby, Karmi, Aperol, Jacobs, Tchibo, Pepsi, Coca-Cola, Samsung, Beko, Amica, Haier czy NEFF.
Jak pisze o sobie?
Kucharz zmysłów, gastrofizyk.
Z szacunku do jedzenia nigdy nie używałam oleju samochodowego jako czekolady albo białej farby zamiast jogurtu. Jest ono zbyt piękne, by zastępować je czymś innym. Jedzenie można porównać do aktora, który – co prawda – potrzebuje make-upu i dobrego kostiumu, ale i bez tego wciąż jest dobrym aktorem.
Kostiumem dla jedzenia może być piękne, atrakcyjne naczynie, a make-upem – pewne zabiegi techniczne, które pomogą przedłużyć jego świeżość. Czas spędzony na planie to czasem nawet i kilkanaście godzin, a mój „aktor″ wciąż powinien prezentować się… świeżo. Ta troska o jego wygląd jest moim zadaniem, pracą i nieustającą przygodą.
Jestem stylistą jedzenia, co oznacza zarówno dbałość o piękną kompozycję, jak i umiejętność posługiwania się zabiegami technicznymi, których wymagają zdjęcia fotograficzne i filmowe.
Ile rodzajów jedzenia, tyle technik i możliwości związanych z tym, jak do niego podejdziemy.
Ile rodzajów jedzenia – owoców, warzyw, mięs, serów, jogurtów czy lodów – tyle historii przez nie tworzonych. Czasem ta historia sprowadza się tylko (albo aż!) do zwrotu: „zjedz mnie!″.
I choć nie jestem kucharzem – nie karmię ludzi, a jedynie ich zmysły, to cieszy mnie fakt, że mogę się do tego przyczynić. W końcu czyż jedzenie nie jest tylko po to…
-
x
Patrycja Sikorska
PR & Strategic Marketing Manager TiM S.A.
Ze Spółką TiM związana od 2011 roku. Zarządza zespołem marketingu, komunikacji i PR. Odpowiada za komunikację zewnętrzną i wewnętrzną. Realizuje działania strategiczne w obszarach PR i CSR. Tworzy kreatywne i efektywne kampanie wizerunkowe. Doskonale czuje specyfikę mediów i ich potrzeby. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego, posiada również tytuł Executive Master of Business Administration (EMBA). Prywatnie miłośniczka podróży, miejskiej architektury i kultury Hiszpanii.
-
x
Anna Smolec
Redaktor naczelna magazynu „Restauracja”.
Kilkanaście lat temu wino stało się jej drogą. Z wykształcenia dziennikarka po studiach na Uniwersytecie Warszawskim. Odwiedza winnice, poszukuje smaków świata, organizuje degustacje i eventy w Polsce, Europie, Australii, Chile, Tajlandii, Chinach… Komunikuje wino na sześciu kontynentach. Sędziuje w konkursach winiarskich, oceniając wina m.in. Vinitaly Concurso Enologico, Concours Mondiale de Bruxelle, Citadelles du Vins, Vinos de La Cordiliera, Granache du Monde, Rose Championship, Anteprima Amarone i inne. Żyje na walizkach między Europą a Ameryką Południową. Przez 10 lat mieszkała w Santiago de Chile. Od trzech lat jej bazą jest Warszawa, a Chile to jej drugi dom.
Kocha róż. Ale róż to dla niej nie tylko kolor, a metafora stylu życia dolce vita, stąd jej strona o winach rosé oraz kulturze wina i stołu www.pink-mode.com. Prócz wina i jedzenia jej wielką pasją jest świat herbat.
-
x
Magdalena Sołśnia
Z branżą marketingową związana od 6 lat. Drogę zawodową rozpoczęła w agencji influencer marketingu, gdzie stawiała pierwsze kroki w obszarze managementu influencerów oraz PR-u. Następnie poszerzała swoje doświadczenie w obszarze PR i social mediów pracując dla takich marek jak Fisher-Price, Luksja, Carex, Original Source czy Rainbow Tours. Obecnie zasila zespół social media w agencji kreatywnej Od kuchni jako Marketing Specialist. Prywatnie wielka miłośniczka podróży i dobrego jedzenia!
-
x
Ula Stępniak
Od 12 lat prowadzi pracownię cukierniczą Słodki Muffin w Warszawie. Autorka wielu tortów, m.in. dla Sir Paula Mc’Cartneya, kreatorka smaku i przedsiębiorczyni.
Na jej szkolenia online zapisuje się co miesiąc ponad 3000 osób, a Facebookowe wyzwanie zgromadziło ponad 1000 uczestników zainteresowanych jej wiedzą o wycenie tortów.
Jest autorką ebooków z przepisami na torty i desery, a także ponad 100 artykułów na blogu. Jej twórczość to połączenie najlepszych przepisów, wiedzy cukierniczej i praktycznych porad na temat prowadzenia słodkiego biznesu.
-
x
Agnieszka Szczepek
Absolwentka Akademii Wit, w której zdobyła doświadczenie w grafice, mediach, malarstwie, rysunku i sztuce. Posiada 10 lat doświadczenia w marketingu z obszerną wiedzą i umiejętnościami w tworzeniu strategii opartych na analizie danych oraz w realizacji kompleksowych kampanii 360°. Jej kariera rozpoczęła się w obszarze marek beauty, gdzie miała okazję zdobywać doświadczenie w marketingu i zarządzania zespołami.
W trakcie rozwoju swojej kariery miała również własną agencję kreatywną online, gdzie z sukcesem obsługiwała klientów z różnych branż. Dzięki temu doświadczeniu zyskała umiejętności w obszarze tworzenia wszechstronnych strategii marketingowych dostosowanych do klientów z różnych sektorów.
Obecnie pełni rolę Head of Marketing w Thai Wok, dynamicznie rozwijającej się sieci restauracji. Jest zwolenniczką wdrażania odważnych kampanii marketingowych, które nie tylko zwiększają świadomość marki, ale angażują i inspirują odbiorców.
-
x
Agnieszka Szydziak
Specjalistka ds. marketing marek Thermomix i Kobold. Z Vorwerk Polska związana od 1,5 roku, gdzie pracuje w obszarze PR – odpowiada m.in. za współprace z influencerami i markami oraz za relacje z szefami kuchni i branżą gastronomiczną. Przed dołączeniem do firmy kilka lat prowadziła własną agencję marketingową skupioną na wsparciu dla sektora HoReCa, organizowała wydarzenia kulinarne oraz była redaktorką naczelną wrocławskiej redakcji serwisu Have a Bite. Zawsze głodna!
-
x
Agnieszka Szymecka-Wesołowska
Prawniczka specjalizująca się w prawie żywnościowym. Prowadzi butikową kancelarię Food Law zajmującą się doradztwem dla przedsiębiorstw branży spożywczej.
Członkini Europejskiego Stowarzyszenia Prawa Żywnościowego (EFLA). Autorka wielu publikacji z zakresu prawa rolnego i żywnościowego w kraju i zagranicą. Prelegentka na krajowych i zagranicznych konferencjach oraz szkoleniach z zakresu prawa żywnościowego.
Redaktor naukowa i współautorka komentarza do pierwszego na polskim rynku systemowego komentarza ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia („Bezpieczeństwo żywności i żywienia. Komentarz” Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013 r.), komentarza do Rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych („Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne w oznakowaniu, prezentacji i reklamie żywności. Komentarz” Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2015 r.) oraz komentarza do Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 („Znakowanie, prezentacja, reklama żywności. Komentarz do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011” wyd. 2018 Wolters Kluwer).
-
x
Tomasz Śpiewankiewicz
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. W branży HoReCa od ponad 10 lat. Przez lata związany z Grupą Trip, Sobienie Królewskie Golf and Country Club oraz restauracją Florentin w Warszawe.
Aktualnie specjalista w Deli Catering, odpowiedzialny za sprzedaż i wdrażanie nowych trendów gastronomicznych do operacji cateringowych.
Fan tatuażu i kuchni azjatyckiej.
-
x
Michał Tobiasz
-
x
Agnieszka Tokarz
Dyplomowany magister dietetyki, zgłębiająca tajniki zawodu dietetyka w Rzymie, gdzie przygotowywała diety, prowadziła konsultacje dietetyczne oraz zajęcia kulinarne. Regularnie odwiedzała też włoskie restauracje, współpracując z gwiazdkowymi szefami kuchni nad doskonaleniem menu pod kątem zdrowotnym.
Od sześciu lat związana zawodowo z firmą Nice To Fit You, gdzie szybko wykazała się kreatywnością – zarówno w tworzeniu nowych posiłków, jak i całego menu, dzięki czemu dziś zarządza już całością oferty produktowej. Ponadto uczestniczy w tworzeniu nowych brandów.
Prywatnie Aga to prawdziwy smakosz – żadna nowa knajpka nie umknie jej uwadze. Jej praca, będąca jednocześnie wielką pasją, przekłada się na doskonałą znajomość trendów panujących w branży oraz podejmowanych decyzji konsumenckich – również w ujęciu prozdrowotnym.
Sporo podróżuje po świecie, żeby zawsze być na bieżąco z nowościami na rynku gastro. Nowoczesne rozwiązania i produkty wprowadza do strategii biznesowej, tak by sprostać polskim podniebieniom i ciągle zmieniającym się, oczekiwaniom polskiego konsumenta. Miłośniczka psiaków i wolontariuszka w schronisku “Na Paluchu””.
-
x
Irmina Wachna-Sosin
Współwłaścicielka Browaru Trzech Kumpli, odpowiada za wizerunek marki i strategiczny rozwój browaru. Wymyśliła nazwę Pan IPAni, jednego z najbardziej rozpoznawalnych piw rzemieślniczych w Polsce. Ukończyła m.in. studia podyplomowe Food Design na ASP w Łodzi. Wcześniej związana przez 10 lat z branżą szkoleniowo-doradczą.
-
x
Maciej Wajde
Od kilkunastu lat zajmuje się zarządzaniem w gastronomii, organizacją eventów i koncertów. Od 6 lat prowadzi restaurację KARMA Chałupy 6, od dwóch sezonów z kolei wspiera zarządzanie kempingiem Chałupy 6 na Półwyspie Helskim.
Jak pisze o sobie?
„Jestem fanem porządkowania nieładu i planowania. Nie wybrażam sobie życia bez kalendarza, notesu i Excela. Więkoszość znajomych i współpracowników uważa mnie za niepoprawnego optymistę, oazę spokoju i MacGyver’a młodego pokolenia.
W moim słowniku nie ma słowa „niemożliwe”. Natomiast najbardziej lubię mierzyć się z wyzwaniami, które z pozoru za takie uchodzą.
Ludzie są dla mnie wartością, a nie kapitałem”.
-
x
Katarzyna Westrych-Pavy
Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej na kierunku Architecture for Society of Knowledge oraz Komunikacji Wizualnej na Politecnico di Milano. Specjalistka od budowania nastroju. Doświadczenie zdobywała w kraju i zagranicą podczas licznych warsztatów międzynarodowych (Sevilla, Lizbona, Florencja), stypendium na La Sapienza (Rzym) oraz pracując m.in. w Carmi e Ubertis i ADM Milano.
Obecnie działa jako partner i architekt w 370Studio.
Dba o detale, bo od nich zależy unikalność każdego projektu.
-
x
Jakub Węgliński
W ciągu ostatnich lat współpracował z wieloma szefami kuchni, tworząc filmowe i aromatyczne produkcje m.in. dla Akademii Inspiracji Makro czy w Studiu Od Kuchni. W swoim portfolio prezentuje także produkcje z największych festiwali muzycznych w Polsce oraz filmy dla polskich i zagranicznych klientów korporacyjnych. Specjalizuje się też w profesjonalnych realizacjach na żywo.W wolnych chwilach podróżuje, odkrywając walory kuchni z najdalszych zakątków świata, oraz poszerza horyzonty, oglądając najrozmaitsze realizacje kulinarne. -
x
Sebastian Wilczek
Aktualnie zajmuje się organizacją warsztatów kulinarnych oraz eventów o tej tematyce. W swojej karierze brał udział w organizacji około 1000 eventów kulinarnych o różnym charakterze. Uwielbia wyzwania – kolacja na środku łąki? Warsztaty kulinarne na plaży? A może jednodniowa restauracja na środku centrum handlowego? Bardzo chętnie!
Stały bywalec planów zdjęciowych w roli aktora, modela dłoni oraz food producera. Doświadczenie zdobywał w warszawskich restauracjach, studio kulinarnym Food Lab Studio oraz na stażach w Polsce, Danii oraz we Włoszech.
Skończył studia inżynierskie na kierunku Gastronomia i Hotelarstwo w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Aktualnie jest również członkiem zespołu doradców i pracodawców przy Instytucie Nauk o Żywieniu Człowieka oraz Wydziale Nauk o Żywieniu Człowieka.
Prywatnie:
– wielbiciel zwierząt, a w szczególności wszystkich psów,
– uwielbia uprawiać warzywa i owoce – wraz z rodziną zajmuje się małym poletkiem pod Warszawą,
– złota rączka,
– wielbiciel motoryzacji zabytkowej. -
x
Paulina Wróbel
Producentka reklamowa i telewizyjna z wieloletnim doświadczeniem.
Przez większość swojego zawodowego życia związana z TVN. Zaczynała jako dziennikarka lifestyle’owa. Zrealizowała dziesiątki materiałów oraz audycji redakcyjnych i branded contentowych o tematyce modowej, kulturalnej i kulinarnej. Przez kilka lat kierowała zespołem produkcji reklamowej w Biurze Reklamy TVN. Zespół pod jej nadzorem z powodzeniem realizował treści na potrzeby TV, ale również kampanie digitalowe czy social mediowe.
Obecnie freelancer i Head of Production & Partnerships w Agencji Content Marketingowej Stor9. Prywatnie wielbicielka podróży i kuchni azjatyckiej.
-
x
Agnieszka Zagrobelna
Marketingowiec z krwi i kości ze szczególnym zamiłowaniem do neuromarketingu, kognitywistyki i ekonomii behawioralnej. Założycielka wrocławskiej edycji CRASH Mondays – eventu, na którym zderzamy marketingową teorię z doświadczeniem praktyków. Współorganizatorka Bike Days – Międzynarodowego Festiwalu Filmowego. Managerka studiów podyplomowych Marketing Kultury oraz Psychologia Reklamy i Komunikacji w jednej z wrocławskich uczelni. Wykładowczyni, twórczyni kursów i szkoleń.
W czasie wolnym znajdziecie ją gdzieś w Sudetach.
-
x
Artur Głuchowski
Dr Głuchowski bada wpływ obróbki kulinarnej i nowoczesnych metod kulinarnych (sous-vide, kuchnia molekularna, Note by Note) na jakość potraw, a także wpływ sposobu serwowania potraw na ich postrzeganie przez konsumentów. Projektuje także nowe potrawy o charakterze prozdrowotnym, wykorzystując aktualne strategie obniżania soli kuchennej w żywności (heterogeniczna dystrybucja soli, uwydatnienie słoności wywołane zapachem, dodatek alg morskich).
Członek międzynarodowej grupy ds. gastronomii molekularnej i fizycznej. Swoje doświadczenie zdobywał pracując w zakładach gastronomicznych i jednostkach naukowych znajdujących się w Niemczech, Irlandii i USA.
Prowadzi zajęcia z technologii gastronomicznej, projektowania nowych potraw, kuchni świata oraz obsługi konsumenta w gastronomii i hotelarstwie. -
x
Karol Przybylak
Od ponad 10 lat zajmuje się tematami dotyczącymi rozwoju rynku żywności ekologicznej w Polsce i na świecie.
-
x
Szymon Urban
Od ponad dekady swoimi działaniami zachęca do bardziej zrównoważonego stylu życia. Przez lata, po godzinach promował dietę roślinną, prowadząc profil “Muły & Brokuły”, występując w roli eksperta w radio i telewizji, czy podczas wydarzeń takich jak TEDx, Veggie World, Veganmania, Wege Festiwal i in. Jako absolwent studiów lingwistycznych w kraju i za granicą, współpracował w charakterze copywritera z agencjami reklamowymi, a dziś odpowiada za szeroko pojętą komunikację w Foodsi – aplikacji, która pomaga ograniczać marnowanie jedzenia. Pisze, bajdurzy, przekłada, a dzięki literackiemu zacięciu i nietuzinkowemu podejściu do pracy z tekstem, z powodzeniem tworzy storytellingowe treści, które budują emocjonalny związek z konsumentami.
Wolny czas spędza na udoskonalaniu własnoręcznie zbudowanego kampera i podróżach ze swoją psio-ludzką rodziną w miejsca nieoczywiste. W drodze nie rozstaje się z analogiem, słucha kryminalnych podcastów, a w domu oddaje się muzyce soul, indie, hip hop, czyta reportaże lub pisze rap.