The main principle of Food and Design project was to collaborate with practitioners related to the food and design industries. Thanks to them, we were able to create a place where you can find a whole database of information about food in a broad sense-and in many ways! Among our experts, you will find marketers, photographers, stylists, technologists, lawyers and many, many more.
See who works with us and get insights from the best in the industry!
-
x
Igor Arent-Rabiej
Od lat jest związany z wrocławską gastronomią, a od 2022 roku pełni funkcję Szefa Kuchni
restauracji Craft, która jest częścią pięciogwiazdkowego hotelu The Bridge Wrocław MGallery.Igor od początku kariery dużo czasu poświęcał na rozwój i poznawanie nowych trendów kulinarnych.
Ponad ozdobniki i techniczne eksperymenty przedkłada skupienie na produkcie. Woli na talerzu trzy
elementy, które mają smak, niż dziesięć, z których jeden dominuje nad resztą. Jego zdaniem – danie
ma być domkniętym okręgiem, w którym smaki współgrają i uzupełniają się, a żeby to osiągnąć,
czasem lepiej z czegoś zrezygnować.Tworząc restaurację Craft przyświeca mu idea, by w jedzeniu oddać to, co pierwotne. Żeby to
osiągnąć on i jego zespół minimalizują wpływ czynników nowoczesnych i stosują techniki oraz
kompozycje, które nie przesłaniają smaku produktów. W swojej kuchni stawia na sezonowe produkty
od lokalnych i sprawdzonych dostawców. Zawsze ważne jest dla niego wsłuchiwanie się w opinie
Gości. -
x
Michał Barcik
Od początku kariery zawodowej związany z branżą FMCG, gdzie odpowiada za marketing, trade marketing i zarządzanie projektami. Miał przyjemność dołożyć swoją cegiełkę do komunikacji i rozwoju znanych marek, takich jak: Lubella, Tymbark, Hit, Cadbury czy Mowi. Wykłada na kierunku Digital Transformation Manager na swojej Alma Mater. Pasjonat ekonomii behawioralnej.
-
x
Dr hab. Beata Bilska
Wykładowca, szkoleniowiec i konsultant w zakresie strat i marnotrawstwa żywności, zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności. Członek kilku zespołów realizujących projekty naukowe i dydaktyczne. Współautorka ponad 100 artykułów naukowych i popularnonaukowych, opublikowanych w recenzowanych czasopismach polskich i zagranicznych oraz kilku podręczników dla uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów.
Członek Polskiego Towarzystwa Technologów Żywności i Sekcji Bezpieczeństwa Żywności Komitetu Nauk o Żywności i Żywieniu Polskiej Akademii Nauk.
-
x
Agnieszka Bukowska
Author of COFFEE SPOTS Poland and LESS WASTE Poland, editor in chief at Coffeedesk.
Initiator of the publishing project glimpse, which combines the competence of an advertising agency and a publishing house.
-
x
Marek Cynowski
Co-founder of Rebel Tang, a company that runs virtual restaurants.
Entuzjasta cyfrowej rewolucji, z zaangażowaniem tworzy i zarządza innowacjami, koncentrując się na wykorzystaniu najnowszych trendów oraz technologii w osiąganiu celów biznesowych. Doświadczenie zdobywał zarówno w Polsce, jak i za granicą.
In the past, it has been associated with companies such as Groupon, Post Poland or SentiOne.
-
x
Maciej Statkevich
Logistician and enthusiast of digital solutions in the field of public catering. He advises restaurateurs on how to optimize the process and cost of processing delivery orders. Co-organizer of the conference # Sovremennyagastronomy.
Privately, he drives a lot of gravel and eats unhealthy amounts of street food. -
x
Dorota Domino
The world of cuisine and photography absorbed her so much that she gave up the legal profession – since then, she has grown to become a plate maker and camera maker. Obecnie zawodowo zajmuje się fotografią kulinarną, prowadzi warsztaty kulinarne i bloga z przepisami na zdrowe smakowitości. W kuchni używa tylko naturalnych produktów i mnóstwa warzyw, które przemyca nawet do słodkości. Mięso jada sporadycznie, kocha czerwone wino i kawową alternatywę.
Privately powsinoga-spends most on air tickets and food on vacation, likes to disappear in the mountains or on the lake, and starts the day with yoga and meditation.
-
x
Paulina Dynak
Specialist in marketing communications and PR.
She is a graduate of the University of Opole, majoring in Journalism and Social Communications, and the University of Wroclaw, majoring in image communication. Since 2020, he has been working at TiM, engaged in PR and strategic marketing.
It aims to raise awareness of the company's key brands, such as Le Grand Noir, Oak View, Los Haroldos and Nampe. She started marketing in college, working for a PR agency. He spends his free time actively conquering the peaks of the Polish mountains. A fan of the TV series "Friends" and rock music. A passionate tourist who has been in love with Italian culture since a young age.
-
x
Marcin Dyrda
Ekspert i Praktyk gastronomii z wieloletnim doświadczeniem. Pomysłodawca i właściciel profesjonalnego portalu internetowego poświęconego Wiedzy Biznesowej w Zarządzaniu gastronomią – GastroWiedza.pl oraz właściciel firmy doradczo-konsultingowej ZarządzanieGastronomią.pl
Od blisko 20 lat związany z branżą gastronomiczną Polsce. Konsultant wielu znanych i rozpoznawalnych konceptów gastronomicznych. Współtworzy największe eventy gastronomiczne w Polsce jako wykładowca i moderator debat. Doradza w zakresie powstawania, jak i prowadzenia placówek gastronomicznych. Jest specjalistą obsługi konsumenta w branży gastronomicznej oraz trenerem kadry menedżerskiej i personelu obsługi Gościa w gastronomii. Certyfikowany Trener GHP/GMP i systemów HACCP w gastronomii. Pomysłodawca i audytor programów Jakość i Bezpieczeństwo w Gastronomii.
-
x
Anna Garmada
CEO of Sweet, a company specializing in the advertising sweets industry, and creator of the prestigious brand of luxury gift sets Nobilia.
For 20 years, she was engaged in the design and production of sweets, mainly made of chocolate and caramel. The result of its activities is products that are valued and repeatedly awarded by experts from all over the world. These sweets are synonymous with excellence in the industry-both in quality and visually.
-
x
Matthew Gemba
Specjalista ds. żywienia człowieka i oceny żywności, auditor wewnętrzny systemu HACCP z uwzględnieniem BRC v.7 i IFS v.6 oraz ISO 22000, doktorant w Instytucie Nauk o Żywieniu Człowieka SGGW w Warszawie, nauczyciel i wykładowca akademicki. Autor publikacji naukowych, uczestnik projektów oraz konferencji. Główne obszary zainteresowań naukowych to nutrigenomika, mikrobiologia żywności, rozwój biofilmu bakteryjnego, wpływ bioaktywnych składników żywności na organizm człowieka, dietoterapia wybranych schorzeń
-
x
Katarzyna Gileta
Graduate of Polish Philology and Speech Therapy. Initially, she linked her future with working in a school or speech therapy office, but in 2010 she started working in the media. This was the beginning of her adventure in journalism.
From the local newsroom in 2016, she found herself on a virtual reality cooking site. In this way, she combined her love of the word with a passion for cooking and exploring new tastes. She is a fan of Mediterranean and Balkan cuisine, but is also keen to discover Polish regional dishes.
In between work and culinary experiments, he visits new places, watches Scandinavian films, listens to crime podcasts, and reads Zaphone novels.
-
x
Agata Godlewska
Zna “wszystkich” w branży. Autorka licznych wywiadów, w tym z najważniejszymi szefowymi i szefami kuchni w Polsce. Współtwórczyni konferencji Food Service Summit. Jako akredytowana dziennikarka uczestniczyła m.in. w takich wydarzeniach, jak Madrid Fusion czy The World’s 50 Best Restaurants. Stała bywalczyni restauracji, poszukiwaczka nowych trendów, wielbicielka przemierzania świata na rowerze.
-
x
Paulina Grzmil
Managerka ds. Social Media i Marketingu BAKEN, PollyPizza NEOpolitan, Bułkę przez Bibułkę
Fotografka, content creator. Od lat związana z branżą gastronomiczną. Obecnie dba o social media warszawskich lovebrands BAKEN, PollyPizza i lokali Bułkę przez Bibułkę.
-
x
dr n. chem. Sebastian Grzyb
Rektor Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie. Wykładowca przedmiotów kierunkowych z dziedziny nauk chemicznych i nauk o zdrowiu, promotor wielu prac dyplomowych. Absolwent chemii na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej i Medycznego Studium Zawodowego w Lublinie. Pracował w Zakładzie Farmakologii i Toksykologii Państwowego Instytutu Weterynaryjnego w Puławach, gdzie zajmował się analizą toksykologiczną i oceną jakości i bezpieczeństwa żywności pochodzenia zwierzęcego oraz badaniami monitoringowymi zagrożeń zdrowia w przemyśle spożywczym. Współpracuje jako konsultant z firmami z branży spożywczej, kosmetycznej i farmaceutycznej. Autor licznych ekspertyz z zakresu toksykologii i bezpieczeństwa produktów. Wieloletni biegły sądowy w dziedzinie chemia.
-
x
Piotr Jaworski
Fotograf.
He became interested in photography about 4 years ago - it's a bit strange from the case, because before he didn't like to take pictures even on the phone. This interest grew into a passion and lifestyle. As a self-taught and practical person today, he photographs professionally.trying to gather experience from different areas of photography.
Most likely, he feels in portrait and product photographyHowever, it doesn't really shy away from any photographic theme. He takes photos of sports, events, architecture, or even a car. In his spare time, he, in turn, goes out on the field, photographing landscapes or nature.
-
x
Martyna Jurczyk
Manager ds. Kreacji Marki i Produktu
Absolwentka anglojęzycznych kierunków Bachelor of Management Studies ze specjalizacją przedsiębiorczość oraz Master of Management Science ze specjalizacją zarządzanie strategiczne. Od 2021 roku, zasila szeregi TiM, jest m.in brand managerem marki Panul oraz Africant. Prywatnie dużo podróżuje, jeździ na nartach, chodzi na skiturach oraz kocha odkrywać nowe winiarskie smaki, w różnych zakątkach świata.
-
x
Natalia Yushchak
Absolwentka studiów ze specjalnością logistyka i administrowanie w mediach na Uniwersytecie Warszawskim. Z branżą związana od 2019 roku. Swoje doświadczenie zdobywała w takich firmach jak Restaurant Club, Echo Investment oraz Instytut Monitorowania Mediów. Obecnie na stanowisku Communication Specialist w agencji kreatywnej Od kuchni odpowiada za działania marketingowe dla marek z sektora food. Fanka dobrego jedzenia, a w szczególności śniadań, które próbuje opanować do perfekcji. W wolnym czasie przekracza dzienne limity kroków ze swoim psem i odhacza europejskie stolice na mapie.
-
x
Maciej Kasprzyk
Graduate of Logistics and Management at the Poznan Polytechnic University.
Od ponad 11 lat związany z szeroko rozumianym marketingiem wsparcia sprzedaży. W DPD Polska od 2019 roku, gdzie obecnie zajmuje się rozwojem usługi DPD Food.
He spends his free time in his favorite Podlasie, working out in the gym and watching TV shows.
-
x
Artur Kojder
Owner of the KOJDER winery.
After studying mechanical engineering at the Maritime Academy in Szczecin, after spending less than two years at sea, he took up growing plants. First there was buckwheat, then cereals and rapeseed, and finally cannabis. It was then that he began to pay more attention to ecology…
In 2015, he planted the first 2 hectares of vineyards on uninhabited agricultural land; in the same year, he also started learning how to make wine. He took his first steps with the Freiburg Wine Institute (Staatliches Weinbauinstitut Freiburg). In 2016, he completed 1 semester of study at the Subcarpathian Wine Academy. Since then, he has practiced in Baden, visiting many vineyards with similar climates – to absorb as much of the experience of leading winemakers who manage the vineyards of generations.
-
x
Kamil Kotarski
In 2018, in collaboration with the Lublin Voivodeship, he created a cookbook called "Lublin Cuisine", which won the Minister of Agriculture and Rural Development's Cup for the best publication on local and regional cuisines in Poland for 2018. In 2019, he published a publication called "Polesie Cuisine", which was the result of the implementation of culinary workshops promoting the culinary heritage of the inhabitants of the Lublin Polesie. Passionately cooks, shares knowledge and experience-conducts professional courses and trainings, master classes and cooking shows throughout the country. He collaborates with Miele as a chef, hosting events for clients. Conducts trainings and professional exams for chefs, advises culinary programs, advises m.in. to local authorities, institutions and entrepreneurs of the HoReCa industry. In 2011, he won the contest "tastes of Lublin region", preparing a dish based on the oldest Polish cookbook" Compendium Ferculorum " 1682.
-
x
Mateusz Kowalczyk
Mateusz Kowalczyk is the co-founder and CEO of the Foodsi appwhich helps local businesses make money from what's not for sale.
For two years, he led an ECO-startup, managed the team and successfully attracted the following funding rounds.
Mentor for new food technology businesses and football fan.
-
x
Magdalena Kruk-Ołpińska
Marketing Manager for Thermomix® and Kobold.
A graduate of the University of Wroclaw, associated with the Thermomix® brand for more than 20 years. In 2007, she took up the position of Marketing Manager. She contributed to the communication strategy and the plan for a consistent brand image in close collaboration with marketing managers from other countries in the Vorwerk Group. For almost two years, he has been working on the strategy of a new brand in the Polish market - the Kobold cleanliness maintenance system.
He takes care of adapting the company's offer to the needs of Polish customers and the changing direct sales market by carefully planning advertising and marketing activities. He is well versed in culinary trends and can anticipate the needs of the market.
She is also a huge fan of Thermomix® and Kobold devices.
-
x
Mateusz Kulik
Dziennikarz Czwórki Polskiego Radia i autor kulinarnej audycji “Nie na-żarty”.
A journalist by profession, a sailor by love, and after a few hours passionately watches NBA league games.
-
x
Anna Kurnatowska
Stoi na czele Too Good To Go – aplikacji, dzięki której każdy może uratować jedzenie przed zmarnowaniem i zmniejszyć ślad węglowy. Trzy lata po starcie aplikacja dostępna jest w ponad 70 miastach w Polsce, zrzesza ponad 2 miliony użytkowników i ponad 4 000 partnerów. Na sukces pracuje z ponad 40 osobami, a wszystkie kierownicze stanowiska zajmują kobiety. Wrażliwa na zmiany klimatu i świadoma skali problemu marnowania żywności, wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie w zmienianiu świata na lepsze. Od początku kariery związana jest z jedzeniem i jego wpływem na środowisko. Z wykształcenia biotechnolożka.
Studia ukończyła w Paryżu i to tam nauczyła się szacunku do jedzenia, dowiedziała się jak ważne są pochodzenie i metody produkcji oraz – najprzyjemniejsze – celebrowanie posiłków. Karierę kontynuowała na Tajwanie, gdzie dla kontrastu doświadczyła jak szkodliwe dla zdrowia i środowiska może być nadużywanie pestycydów i niezrównoważona produkcja żywności. Po powrocie do Polski praca w wielkiej dystrybucji pokazała Jej jak wielkim problemem jest marnowanie jedzenia w sklepach. Teraz całą tę wiedzę i doświadczenie wykorzystuje w Too Good To Go.
W roli Country Managerki Too Good To Go wysoko zawiesza poprzeczkę – jako główny cel stawia sobie dotarcie wszędzie tam, gdzie marnuje się jedzenie. Głęboko wierzy w moc współpracy, szczególnie przy tak dużym wyzwaniu, z jakim się mierzymy. Inspiracją do działań jest dla niej przypowieść o kolibrze gaszącym pożar w lesie – dzięki kumulacji małych działań każdego z nas, jesteśmy w stanie dokonywać wielkich zmian i rozwiązywać nawet najtrudniejsze problemy. Prywatnie wegetarianka i całoroczna rowerzystka. W 2022 roku zdobyła nagrodę Bizneswoman Roku w konkursie Sukces Pisany Szminką w kategorii “ograniczanie śladu węglowego”.
-
x
Pyotr Lubeva-Velezhinsky
Director of Sales Development at Carrefour Poland. Your work experience
he earned by working in the areas of operations, supply chain, procurement, and strategy planning
international retail chains and enterprise management.Graduate of the Graduate School of Commerce and Graduate School of the University of Portland and Escuela de
Industrial organization in Madrid. At Carrefour, he is dedicated to finding new trends and turning them into a commercial reality.He is also a mentor at the startup accelerator foodtech.ac.
-
x
Grzegorz Łapanowski
-
x
Anastasia Makalik
Projektantka UI w firmie Dietly.pl, gdzie skupiam się na rozwijaniu systemu obsługującego cateringi dietetyczne. Odpowiadam za projektowanie interfejsów użytkownika, dbając o estetykę, intuicyjność i efektywność systemu. Moje doświadczenie i zrozumienie potrzeb branży dietetycznej pozwalają mi tworzyć rozwiązania, które skutecznie wspierają zarówno dostawców jak i użytkowników końcowych. Poza designem i technologią, fascynują mnie też sporty ekstremalne.
-
x
Magdalena Malutko
Właścicielka agencji kreatywnej Od kuchni, specjalizującej się w komunikacji marek z sektora food & lifestyle oraz dwóch przestrzeni fotograficzno-filmowych: Studio Od kuchni oraz Studio Co nieco, a także pomysłodawczyni projektu Food and Design. W portfolio agencji kreatywnej Od kuchni, razem ze swoim teamem, posiada klientów takich jak: Jeronimo Martins, Grupa Eurocash, Browary Warszawskie, Perla Polska, Restauracja Epoka, Slodkie, Lisner, Restaurant Club, czy dystrybutor win TiM S.A.Z marketingiem w branży HoReCa oraz FMCG związana jest już od ponad 10 lat. Od zawsze kochała jedzenie i niezmiernie interesowało ją wszystko, co z nim związane, więc połączenie pasji i zawodu było dla niej zupełnie naturalną decyzją. Przed założeniem agencji kreatywnej Od kuchni pracowała m.in. w agencji obsługującej dużą markę z sektora FMCG, w magazynie kulinarnym, a także – jako Marketing Manager – odpowiadała za komunikację trzech największych festiwali gastronomicznych w Polsce.Poza szerokim doświadczeniem zawodowym ma także unikatowe wykształcenie kierunkowe. Jest absolwentką dwóch kierunków studiów: dziennikarstwa ze specjalnością „promocja i reklama” oraz wzornictwa ze specjalnością „Food Design”. Pasjonatka badań, analiz i liczb, zawsze na tropie nowych insightów. Miłośniczka fotografii kulinarnej i food designu. Nieustannie się uczy i rozwija w wielu kierunkach… jednocześnie. -
x
Paweł Mirosz
Specialist and practitioner of food law. A bromatologist (dietitian, food and nutrition technologist) specializing in food chain safety.
It works with entrepreneurs, the scientific community, and food inspection agencies for consulting and training projects focused on the needs of the food industry. He has gained experience in the Institute of Food and Nutrition, the State Sanitary Inspectorate, the Coordination Point of the European Food Safety Authority and several years of work in the Consulting Industry.
It supports entrepreneurs in ensuring regulatory compliance from idea to commercialization, implementation, and ongoing operation.
Advises on issues that require scientific, technical, legal and administrative knowledge, in particular, concerning the market of functional food products, food additives and food products for specific consumer groups.
He is a lecturer and author of many publications on food law standards and practices.
-
x
Krystyna Pogoń
Technolożka żywności i dietetyczka z pasji i wykształcenia. Z wyróżnieniem ukończyła studia magisterskie, a następnie doktoranckie na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie, ze specjalizacją w tematach związanych z żywnością prozdrowotną i jej wpływem na organizm człowieka.
After completing her studies until 2021, she worked at the university and at PWSW in industry as a researcher and lecturer, combining scientific activities with conducting your own dietary practice. In 2013, she and her husband founded diet food under the Dietific brand, which has been one of the market leaders in the premium diet segment for several years.
He is the creator and implementer of research projects, the author of numerous scientific and popular scientific publications and a recognized expert who speaks on the pages of both specialized Internet services and programs implemented for television (in particular, TVN).
-
x
Kaja Pomiankiewicz
She graduated with a degree in public relations and media marketing from the University of Warsaw. She gained professional experience working in agencies and organizations. I have been associated with the industry since 2015. Currently, as a communications specialist at the creative agency Od kuchni, she is responsible for PR efforts for brands in the food sector.
A lover of the culture and language of hot Italy. In his spare time, he enjoys eating not only Mediterranean cuisine, but also Italian instapoesia.
-
x
Marcin Przybysz
Zdobywca tytułu CHEF DE L’AVENIR przyznanego przez międzynarodową akademię gastronomiczną, nagrodzony tytułem Młodego Talentu Regionu Centralnego przez Gault&Millau, zwycięzca 3. edycji programu telewizyjnego Top Chef, w 2020 roku okrzyknięty mianem najlepszego Chefa według Warsaw Insider.
Doświadczenie zdobywał w otoczeniu czołówki światowej gastronomii, w najlepszych restauracjach świata, takich jak Osteria Francescana, Geranium, Noma, The Ledbury, Restaurant de l’Hôtel de Ville de Crissier. W Polsce dał się zauważyć w Restauracji Belvedere oraz w Atelier Amaro. Obecnie Szef restauracji EPOKA w budynku Hotelu Europejskiego w Warszawie, w której łączy wyrafinowaną gastronomię, czerpiącą z najlepszych polskich tradycji kulinarnych, z komfortem i gościnnością. Marcin stawia na ponowne odkrycie polskich smaków, wyciągając z nich to, co najlepsze.
-
x
Kinga Rylska
Kinga Rylska – Szef Marketingu największego food hall w Polsce: Food Town w Fabryce Norblina oraz niezależnych konceptów na terenie warszawskiej Fabryki Norblina jak m.in. Let’s Nibble Sharing Concept, Bibi’s Cafe & Bar oraz najnowszego baru speakeasy baru na mapie stolicy: Donkey Shoe. Do portfolio jej projektów dołącza właśnie wyjątkowe kino Kinogram, a także rozpoczyna pracę nad 2 nowymi projektami powstającymi w Fabryce Norblina: dedykowany Event Hall, a także firma Cateringowa.
Swoje doświadczenie zdobywała w najbardziej znanych warszawskich konceptach, jak m.in. AIOLI Cantine Bar Cafe Deli, gdzie odpowiadała także za ekspansję marki na nowe rynki (m.in. Gdańsk i Katowice), Grupa Warszawa, gdzie w jej portfolio były takie koncepty jak Syreni Śpiew, Warszawa Powiśle, Weles, czy już nieistniejąca Zorza, a także Biała – zjedz i wypij. Współtworzyła także projekt PosiłekDlaSeniora, który w czasie pandemii zebrał ponad milion złotych wsparcia na posiłki dla warszawskich seniorów. Następnie przygotowała pierwszą na świecie restaurację Roberta Lewandowskiego do otwarcia – NINE’s Restaurant&SportsBar, a także prowadziła niezależne działania doradcze dla wielu polskich restauratorów, prowadzących zarówno pojedyncze lokale gastronomiczne, jak i sieci restauracji.
-
x
Marcin Sasin
Head Chef of the Sheraton Warsaw Hotel, where he is responsible for creating menus and managing the cuisine of all restaurants and bars in the hotel, as well as creating offers for the banquet and catering department.
Marcin Sasin has been involved with cooking for 17 years and has gained his experience in five-star hotel restaurants m.in. The Westin Warsaw and the Warsaw Sheraton, where he was responsible for the culinary side of the famous inAzia restaurant. Marcin also regularly collaborates with organizations promoting Poland in Europe and Asia, and also gives lectures at public catering schools.
-
x
Patryk Sienkiewicz
-
x
Joanna Sikora
Food stylist with almost 20 years of experience. She has worked with brands such as: Biedronka, Kaufland, Carrefour, Lidl, McDonald's, Tarczynski, Jbb Baldyga, Balcerzak, Piatnica, Skyr, Winiary, Kamis, Knorr, Maggi, Lubella, Bonduelle, Bakalland, Hortex, Lay's, Kastelan, Zywiec, Tyskie, Warka, Dabowe, Somersby, Feeds, Aperol, Jacobs, Tchibo, Pepsi, Coca-Cola, Samsung, Beko, Amica, Haier or NEFF.
How does he write about himself?
Chef of the senses, gastrophysicist.
Out of respect for food, I've never used car oil as chocolate or white paint instead of yogurt. It's too good to replace with anything else. Food can be compared to an actor who admittedly needs makeup and a good suit, but even without that, he's still a good actor.
The food costume can be a beautiful, attractive dish, and make-up-certain technical procedures that will help to prolong its freshness. The time spent on set is sometimes up to a dozen hours, and my "actor" still needs to look good... fresh. This concern for his appearance is my job, my job, and a relentless adventure.
I am a food stylist, which means both taking care of a beautiful composition and being able to use the technical procedures that photographic and film photography requires.
How many types of food, so many techniques and opportunities related to how we approach it.
How many types of food-fruits, vegetables, meat, cheeses, yoghurts or ice cream-so many stories they create. Sometimes this story boils down to just (or as much!) to the phrase: "eat me!".
I choć nie jestem kucharzem – nie karmię ludzi, a jedynie ich zmysły, to cieszy mnie fakt, że mogę się do tego przyczynić. W końcu czyż jedzenie nie jest tylko po to…
-
x
Patrycja Sikorska
PR & Strategic Marketing Manager TiM S.A.
Tim has been associated with the company since 2011. He manages the marketing, communications and PR team. It is responsible for external and internal communication. Performs strategic activities in the field of PR and CSR. Creates creative and effective image campaigns. He perfectly understands the specifics of the media and their needs. A graduate of the Faculty of Journalism and Social Communications at the University of Wroclaw, she also holds an Executive Master of Business Administration (EMBA) degree. A private lover of travel, urban architecture and Spanish culture.
-
x
Anna Smolec
Editor-in-chief of Restaurant magazine.
Kilkanaście lat temu wino stało się jej drogą. Z wykształcenia dziennikarka po studiach na Uniwersytecie Warszawskim. Odwiedza winnice, poszukuje smaków świata, organizuje degustacje i eventy w Polsce, Europie, Australii, Chile, Tajlandii, Chinach… Komunikuje wino na sześciu kontynentach. Sędziuje w konkursach winiarskich, oceniając wina m.in. Vinitaly Concurso Enologico, Concours Mondiale de Bruxelle, Citadelles du Vins, Vinos de La Cordiliera, Granache du Monde, Rose Championship, Anteprima Amarone i inne. Żyje na walizkach między Europą a Ameryką Południową. Przez 10 lat mieszkała w Santiago de Chile. Od trzech lat jej bazą jest Warszawa, a Chile to jej drugi dom.
Loves roses. But for her, pink is not just a color, but a metaphor for the dolce vita lifestyle, hence her page on pink wines and wine and table culture www.pink-mode.com. Besides wine and food, her big passion is the world of tea.
-
x
Magdalena Solsnya
Engaged in marketing for 6 years. She started her professional career at an influencer marketing agency, where she took her first steps in influencer management and PR. She then expanded her experience in PR and social media, working for brands such as Fisher-Price, Luksja, Carex, Original Source, and Rainbow Tours. He currently works on the social media team at a creative agency from the kitchen as a marketing specialist. Privately a big fan of travel and good food!
-
x
Stepnyak Beehive
Od 12 lat prowadzi pracownię cukierniczą Słodki Muffin w Warszawie. Autorka wielu tortów, m.in. dla Sir Paula Mc’Cartneya, kreatorka smaku i przedsiębiorczyni.
Na jej szkolenia online zapisuje się co miesiąc ponad 3000 osób, a Facebookowe wyzwanie zgromadziło ponad 1000 uczestników zainteresowanych jej wiedzą o wycenie tortów.
Jest autorką ebooków z przepisami na torty i desery, a także ponad 100 artykułów na blogu. Jej twórczość to połączenie najlepszych przepisów, wiedzy cukierniczej i praktycznych porad na temat prowadzenia słodkiego biznesu.
-
x
Agnieszka Szczepek
Absolwentka Akademii Wit, w której zdobyła doświadczenie w grafice, mediach, malarstwie, rysunku i sztuce. Posiada 10 lat doświadczenia w marketingu z obszerną wiedzą i umiejętnościami w tworzeniu strategii opartych na analizie danych oraz w realizacji kompleksowych kampanii 360°. Jej kariera rozpoczęła się w obszarze marek beauty, gdzie miała okazję zdobywać doświadczenie w marketingu i zarządzania zespołami.
W trakcie rozwoju swojej kariery miała również własną agencję kreatywną online, gdzie z sukcesem obsługiwała klientów z różnych branż. Dzięki temu doświadczeniu zyskała umiejętności w obszarze tworzenia wszechstronnych strategii marketingowych dostosowanych do klientów z różnych sektorów.
Obecnie pełni rolę Head of Marketing w Thai Wok, dynamicznie rozwijającej się sieci restauracji. Jest zwolenniczką wdrażania odważnych kampanii marketingowych, które nie tylko zwiększają świadomość marki, ale angażują i inspirują odbiorców.
-
x
Agnieszka Szydziak
Marketing specialist for the Thermomix and Kobold brands. Poland has been associated with Vorwerk for 1.5 years, where he works in the field of PR-marketing m.in. for collaboration with influencers and brands, as well as relationships with chefs and the food service industry. Prior to joining the company, she ran her own marketing agency focused on supporting the HoReCa sector for several years, organized culinary events and was the editor-in-chief of the Wroclaw edition of the Have a Bite website. Always hungry!
-
x
Agnieszka Szymecka-Veselowska
Lawyer specializing in food law. He runs a boutique firm called Food Law, which advises the food industry.
Member of the European Food Law Association (EFLA). Author of several publications on rural and food law in the country and abroad. She has spoken at national and foreign conferences and trainings on food law.
Scientific editor and co-author of the commentary to the first system commentary of the Law on Food and Nutrition Safety on the Polish market ("Food and nutrition safety. Commentary " Wolters Kluwer Poland, Warsaw 2013), Commentary to Regulation (EC) of the European Parliament and of the Council of 20 December 2006 on nutrition and health declarations ("Nutrition and health declarations in the labelling, presentation and advertising of food. Commentary " Wolters Kluwer Poland, Warsaw 2015) and commentary to Regulation (EC) No 1169/2011 of the European Parliament and of the Council ("Labelling, presentation, advertising of foodstuffs. Commentary to Regulation (EC) No 1169/2011 of the European Parliament and of the Council (Volters Kluwer, ed. 2018).
-
x
Tomasz Śpiewankiewicz
He is a graduate of the University of Warsaw and the Main School of Agriculture. We have been in the HoReCa industry for more than 10 years. For many years, he has been associated with the Trip group, Sobienie Royal Golf and Country Club, and the Florentin Restaurant in Warsaw.
Currently, he is a specialist in Deli Catering, responsible for the sale and implementation of new trends in the field of public catering.
A fan of tattoos and Asian cuisine.
-
x
Michał Tobiasz
-
x
Agnieszka Tokarz
Dyplomowany magister dietetyki, zgłębiająca tajniki zawodu dietetyka w Rzymie, gdzie przygotowywała diety, prowadziła konsultacje dietetyczne oraz zajęcia kulinarne. Regularnie odwiedzała też włoskie restauracje, współpracując z gwiazdkowymi szefami kuchni nad doskonaleniem menu pod kątem zdrowotnym.
Od sześciu lat związana zawodowo z firmą Nice To Fit You, gdzie szybko wykazała się kreatywnością – zarówno w tworzeniu nowych posiłków, jak i całego menu, dzięki czemu dziś zarządza już całością oferty produktowej. Ponadto uczestniczy w tworzeniu nowych brandów.
Privately, aha is a true foodie-no new eatery escapes her notice. Her work, which is also a great passion, leads to an excellent knowledge of industry trends and consumer decisions - including from the point of view of health.
Sporo podróżuje po świecie, żeby zawsze być na bieżąco z nowościami na rynku gastro. Nowoczesne rozwiązania i produkty wprowadza do strategii biznesowej, tak by sprostać polskim podniebieniom i ciągle zmieniającym się, oczekiwaniom polskiego konsumenta. Miłośniczka psiaków i wolontariuszka w schronisku “Na Paluchu””.
-
x
Irmina Vahna-Sosin
Co-owner of Three Buddies Brewery, she is responsible for the brand image and strategic development of the brewery. She came up with the name Pan Ipani, one of the most recognizable craft beers in Poland. Graduated m.in Postgraduate course in Food Design at the ASP in Lodz. Previously, it was associated for 10 years with the training and consulting industry.
-
x
Maciej Wajde
For several years he has been engaged in management in the field of public catering, organization of events and concerts. For 6 years, he has been managing the KARMA Chalupy 6 restaurant, and for two seasons, in turn, he supports the management of the Chalupy 6 camping site on the Hel Peninsula.
How does he write about himself?
"I'm a fan of clutter management and planning. I don't choose my life without a calendar, notepad, and Excel. Many friends and colleagues consider me an incorrigible optimist, an oasis of calm and a MacGyver of the younger generation.
I don't have the word "impossible"in my dictionary. I like most of all to face problems that seem like this.
People are value to me, not capital”"
-
x
Katarzyna Westrych-Pavy
She graduated from the Faculty of Architecture of the Warsaw Technical University with a degree in Architecture for the Knowledge Society and Visual Communications at the Polytechnic University of Milan. A specialist in creating a mood. She has gained experience at home and abroad at numerous international seminars (Seville, Lisbon, Florence), fellowships at La Sapienza (Rome), etc. m.in. in Carmi e Ubertis and ADM Milano.
He currently works as a partner and architect at 370Studio.
It takes care of the details, because they determine the uniqueness of each project.
-
x
Jakub Węgliński
In recent years, he has collaborated with many chefs, creating cinematic and aromatic productions m.in For macro, the inspiration for doing things in the studio comes from the kitchen. In his portfolio, he also presents productions from major music festivals in Poland, as well as films for Polish and foreign corporate clients. It also specializes in professional live performances.In his spare time, he travels, discovering the qualities of cuisine from the farthest corners of the world, and expands his horizons by observing the most diverse culinary realizations. -
x
Sebastian Wilczek
Aktualnie zajmuje się organizacją warsztatów kulinarnych oraz eventów o tej tematyce. W swojej karierze brał udział w organizacji około 1000 eventów kulinarnych o różnym charakterze. Uwielbia wyzwania – kolacja na środku łąki? Warsztaty kulinarne na plaży? A może jednodniowa restauracja na środku centrum handlowego? Bardzo chętnie!
Stały bywalec planów zdjęciowych w roli aktora, modela dłoni oraz food producera. Doświadczenie zdobywał w warszawskich restauracjach, studio kulinarnym Food Lab Studio oraz na stażach w Polsce, Danii oraz we Włoszech.
Skończył studia inżynierskie na kierunku Gastronomia i Hotelarstwo w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Aktualnie jest również członkiem zespołu doradców i pracodawców przy Instytucie Nauk o Żywieniu Człowieka oraz Wydziale Nauk o Żywieniu Człowieka.
Prywatnie:
– wielbiciel zwierząt, a w szczególności wszystkich psów,
– uwielbia uprawiać warzywa i owoce – wraz z rodziną zajmuje się małym poletkiem pod Warszawą,
– złota rączka,
– wielbiciel motoryzacji zabytkowej. -
x
Paulina Wróbel
Advertising and television producer with many years of experience.
She has spent most of her professional life working with TVN. She started out as a lifestyle journalist. It has produced dozens of materials, as well as editorial and branded broadcasts of content on fashion, cultural and culinary topics. For several years, she led the advertising production team at TVN's advertising office. The team under her leadership has successfully implemented content for television, as well as digital or social media campaigns.
Currently, he is a freelancer and Head of Production and Partnership at the Stor9 content marketing agency. Private lover of travel and Asian cuisine.
-
x
Agnieszka Zagrobelna
A flesh-and-blood marketer with a particular love of neuromarketing, cognitive science, and behavioral economics. Founder of CRASH Mondays, a Wrocław publication, an event where we encounter marketing theory with the experience of practitioners. Co-Organizer Of Bike Days, An International Film Festival. Manager of the postgraduate program marketing of culture and psychology of advertising and communication at one of the Wroclaw universities. Teacher, creator of courses and trainings.
In your spare time, you'll find it somewhere in the Sudetenland.
-
x
Artur Głuchowski
Dr Głuchowski bada wpływ obróbki kulinarnej i nowoczesnych metod kulinarnych (sous-vide, kuchnia molekularna, Note by Note) na jakość potraw, a także wpływ sposobu serwowania potraw na ich postrzeganie przez konsumentów. Projektuje także nowe potrawy o charakterze prozdrowotnym, wykorzystując aktualne strategie obniżania soli kuchennej w żywności (heterogeniczna dystrybucja soli, uwydatnienie słoności wywołane zapachem, dodatek alg morskich).
Członek międzynarodowej grupy ds. gastronomii molekularnej i fizycznej. Swoje doświadczenie zdobywał pracując w zakładach gastronomicznych i jednostkach naukowych znajdujących się w Niemczech, Irlandii i USA.
Prowadzi zajęcia z technologii gastronomicznej, projektowania nowych potraw, kuchni świata oraz obsługi konsumenta w gastronomii i hotelarstwie. -
x
Karl Przybylak
Od ponad 10 lat zajmuje się tematami dotyczącymi rozwoju rynku żywności ekologicznej w Polsce i na świecie.
-
x
Simon Urban
Od ponad dekady swoimi działaniami zachęca do bardziej zrównoważonego stylu życia. Przez lata, po godzinach promował dietę roślinną, prowadząc profil “Muły & Brokuły”, występując w roli eksperta w radio i telewizji, czy podczas wydarzeń takich jak TEDx, Veggie World, Veganmania, Wege Festiwal i in. Jako absolwent studiów lingwistycznych w kraju i za granicą, współpracował w charakterze copywritera z agencjami reklamowymi, a dziś odpowiada za szeroko pojętą komunikację w Foodsi – aplikacji, która pomaga ograniczać marnowanie jedzenia. Pisze, bajdurzy, przekłada, a dzięki literackiemu zacięciu i nietuzinkowemu podejściu do pracy z tekstem, z powodzeniem tworzy storytellingowe treści, które budują emocjonalny związek z konsumentami.
Wolny czas spędza na udoskonalaniu własnoręcznie zbudowanego kampera i podróżach ze swoją psio-ludzką rodziną w miejsca nieoczywiste. W drodze nie rozstaje się z analogiem, słucha kryminalnych podcastów, a w domu oddaje się muzyce soul, indie, hip hop, czyta reportaże lub pisze rap.