Wolt, to nie tylko lider w dziedzinie dostaw gastronomicznych, ale także innowator w obszarze korzyści dla pracowników. Jednym z kluczowych kroków, które podejmuje firma, jest wprowadzenie usługi “Wolt for Work”. Ta nowatorska platforma umożliwia pracownikom zamawianie posiłków do domu i biura, korzystając z budżetu ustalonego przez pracodawcę. Dzięki temu pracownicy mogą cieszyć się wygodą zamawiania zdrowych i smacznych posiłków bez konieczności wychodzenia z domu czy biura.
Wolt for Work to ułatwienie w zakresie wyżywienia oraz narzędzie usprawniające procesy zakupowe w firmie. Dzięki tej usłudze pracodawcy mogą łatwo zarządzać zamówieniami dla swojego zespołu, co znacząco usprawnia organizację pracy. Skąd pomysł na taki ruch? Rozmawiamy z Maciejem Statkiewiczem – Head of Wolt Drive.
fot. Maciej Statkiewicz – materiały prasowe
Food and Design: Wolt for Work, czyli smaczny biznesowy benefit. Skąd pomysł na taki rozwój aplikacji?
Maciej Statkiewicz: Cechą szczególną Wolt jest przejrzysty interfejs i łatwość obsługi. Od lat trafiamy na pierwsze miejsca najchętniej pobieranych aplikacji “jedzeniowych” na Google Play i Appstore. Posiadanie niezawodnego systemu oraz sprawnej logistyki miejskiej pozwoliło nam wydzielić w ostatnim czasie nową usługę Wolt Drive, tj. usługę kurierską w 30 minut dla wszystkich biznesów oraz właśnie Wolt for Work, czyli benefit pracowniczy w aplikacji Wolt. Współpracujemy z tysiącami restauracji i sklepów i widzimy ogromny odsetek zamówień, który trafia do biur i zakładów pracy w czasie lunchu w formie posiłków pracowniczych, ale również na potrzeby śniadań i lunchy zespołowych.
FaD: Konkurencja podobnych dodatków pracowniczych na rynku jest dość spora. Gdybyś miał wymienić trzy wyróżniki Wolt for Work – co by to było?
MS: Dwie podstawowe różnice to: dostęp do tysięcy restauracji i sklepów oraz możliwość zamawiania i płatności w aplikacji, bez konieczności wyrabiania kart płatniczych. Dzięki temu w ramach jednej aplikacji złożymy nie tylko zamówienie na posiłki z dowozem, ale również uzupełnimy zapasy firmowej kuchni ze sklepów współpracujących z Wolt. Brak fizycznych kart płatniczych przyspiesza aktywację każdego pracownika oraz ułatwia zamawianie, jako że środki dostępne są na wirtualnym portfelu w aplikacji.
FaD: Co jeszcze pojawi się w ramach usługi Wolt for Work?
MS: Jednocześnie pracujemy nad rozszerzeniem asortymentu o sklepy z akcesoriami biurowymi, jak również rozwijamy naszą działalność w nowych miastach. W marcu otworzyliśmy się w Toruniu, a już niedługo zawitamy do Olsztyna. Większa dostępność pozwala rozszerzyć wykorzystanie benefitu dla firm z oddziałami w różnych miastach oraz zespołów, które na co dzień podróżują po Polsce. Poza tym wraz z rozwojem sieci restauracji i użytkowników planujemy wprowadzenie dedykowanych ofert dla użytkowników usługi, gdzie użytkownicy Wolt for Work będą mogli skorzystać z ekskluzywnych promocji i zestawów lunchowych.
FaD: Kto może skorzystać z takiego benefitu i czy są jakieś warunki, które należy spełnić?
MS: Zapraszamy do współpracy firmy o każdej skali. Cały proces wdrożeniowy zajmuje kilkanaście minut, aby ustawić benefit Wolt for Work na potrzeby swojej firmy. Jedynym warunkiem jest zgłoszenie się do nas i podpisanie umowy bez zobowiązań. Zależy nam na tym, aby usługa była maksymalnie elastyczna nie tylko dla pracowników, ale również dla pracodawcy.
FaD: Czy możesz zdradzić, czym Wolt zaskoczy swoich użytkowników w najbliższym czasie?
MS: Obiecujemy, że będzie się działo! Przed nami ekspansja do kolejnych miast w Polsce oraz rozwój usługi subskrypcyjnej Wolt+ na darmowe dostawy. Po stronie usług B2B mogę zdradzić, że usługa kurierska Wolt Drive stanie się jeszcze bardziej dostępna, a z dostaw w godzinę skorzystamy już nie tylko w przypadku posiłków, ale również zakupów w aptece, kwiaciarni i… sklepie odzieżowym.