Kampanie reklamowe nie tylko pomagają w zwiększaniu sprzedaży produktu, czy kreowaniu wizerunku danej marki. Dynamicznie zmieniający się rynek, na którym konkurenci toczą nieustający wyścig, wymaga kreatywności i nieszablonowego podejścia. Jeśli chcemy stwierdzić, że dana kampania reklamowa osiągnęła sukces, powinna być przede wszystkim skuteczna, a współczesna skuteczna kampania reklamowa to kampania, która szokuje. Jak producenci osiągają ten efekt?
Zapraszamy Was na przegląd ostatnich branżowych kampanii reklamowych, które zaskakują:
Starsze kobiety też piją piwo!
Uwagę osób czekających na przystankach autobusowych w dużych miastach, mogła w ostatnim czasie przyciągnąć jedna starsza pani (i nie chodzi tu wcale o towarzyszkę ich podróży!). Uśmiechnięta siwowłosa kobieta w kanarkowożółtym stroju, zwracała uwagę przechodniów, trzymając w ręku butelkę piwa Hardmade i prezentując najnowsze smaki alkoholu. Dla niewtajemniczonych: piwo Hardmade to całkiem nowy produkt na rynku. Wprowadzone zostało 2021 roku przez Kompanię Piwowarską i kierowane jest do generacji Y i Z. Hardmade reklamowane jest jako: ,,piwo inspirowane rytmem miasta, ale z dużą dozą wolności i relaksu płynących z natury, które już w pierwszej chwili przypomina o beztroskich letnich popołudniach”.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Ten, kto zna wizję i grupę docelową marki, nie sądził pewnie, że producent będzie starał się dotrzeć do pokoleń Y i Z postacią kobiety, która wyglądem przypomina nasze babcie. Czy zabieg ten był jednak celowy?
Mrs. Hardmade, czyli bohaterka reklamy, nie tylko ujmuje swoim pozytywnym wizerunkiem, ale również wywołuje uśmiech na twarzach odbiorców, czyli od razu wzbudza w nich – jako w potencjalnych konsumentach – jakiś efekt. Pierwszy cel marki, czyli przyciągnięcie uwagi, zostaje więc osiągnięty.
Z ciekawością patrzy się postać, która łamie schematy – Mrs. Hardmade lubi szaleństwo w modzie, posługuje się młodzieżowym slangiem i zachęca do delektowania się życiem. Co więcej, jako osoba reprezentująca (często niedoceniane w Polsce!) pokolenie silversów, chce budować relacje, stara się przekazać młodym ludziom swoją pozytywną energię.
Szeroka kampania z wykorzystaniem wizerunku Mrs. Hardmade obecna jest nie tylko w outdoorze, ale też w internecie i telewizji. Styczność z bohaterką można mieć więc w różnych miejscach i szybko przywiązać się do postaci tej uśmiechniętej staruszki. Spragnieni slangu używanego przez Mrs. Hardmade zdecydowanie powinni odwiedzić specjalnie stworzoną platformę digitalową, na której znajdą kilka takich przykładów: https://hardmade.pl/. Drogie Hardmade – dokładnie w taki sposób trafia się teraz do młodego pokolenia!
Gorąca kawa nie tylko zimą
Kto powiedział, że kawę pijemy tylko wtedy, gdy na zewnątrz jest zimno? W najnowszej kampanii McDonald’s ,,Łatwo o dobry dzień z kawą McCafe”, marka pokazuje jak w pozytywny sposób jeden taki napój może wpłynąć na rozpoczęcie dnia. Reklama informuje jednocześnie o trwającej promocji na kawę za 6 zł.
Źródło: YouTube – KinAds Broker Reklamy Kinowej
,,Łatwo o dobry dzień z kawą McCafe” to powracająca promocja, w której każda mała lub średnia kawa kosztuje 6 zł. Promocją objętych jest sześć kawowych propozycji, a każdą z nich można dowolnie personalizować.
Najnowszy spot firmy Mcdonald’s stworzony został w wiosennej, ciepłej aranżacji, a emisji doczekał się w maju. Reklama jest więc idealnym przykładem na to, że kawa nie jest już traktowana przez marki wyłącznie jako napój rozgrzewający. Do niedawna kawa była prezentowana jako sposób na chłodne dni, zastrzyk kofeiny na dzień dobry, chwila przyjemności w pracy. Kawa prezentowana w reklamie McDonald’s to styl życia. Towarzyszy głównej bohaterce podczas spaceru po mieście i spotkania ze znajomymi, a jeden jej łyk zmienia wygląd całego otoczenia.
Korzystaliście już z promocji McDonald’s na kawę za 6 zł? Jakie są Wasze wrażenia? Podzielcie się nimi w komentarzu!
Dobrze jest być…
Według firmy cateringowej Kuchnia Vikinga, dobrze jest być na Vikingu – dosłownie i w przenośni. Najnowsza kampania reklamowa marki DOBRZE JEST BYĆ NA VIKINGU, zachęca odbiorców do wybrania diety z proponowanej oferty i przyciąga ich uwagę…w nietypowy sposób.
Źródło: Instagram – Kasia Zielińska
Zastosowanie chwytliwego hasła reklamowego w połączeniu z abstrakcyjnym obrazem Cezarego Pazury i Katarzyny Zielińskiej siedzących NA vikingu – przyznacie sami – nie jest widokiem codziennym.
Ciekawy jest też plan strategiczny marki na zaangażowanie w swoje działania aktorów, którzy nie tylko stali się jej twarzami na plakatach i reklamach w outdoorze, ale grają też w spotach reklamowych ,,Dobrze jest być na Vikingu”. W końcu wykorzystanie różnorodnych mediów i narzędzi reklamowych pozwala na osiągnięcie synergii i maksymalizację efektów działań promocyjnych. Spoty mają za zadanie przedstawiać udogodnienia, jakie niesie za sobą wybór cateringu, takie jak: łatwość w wyborze menu, oszczędność czasu i stawianie na zdrowe odżywianie.
Obecnie w Polsce działa około 12 tysięcy firm cateringowych (liczba pochodzi z bazy danych firm, które zajmują się przygotowywaniem żywności dla odbiorców zewnętrznych oraz prowadzą pozostałą działalność gastronomiczną. Baza ta jest regularnie aktualizowana, a jej źródłem są rejestry CEIDG, REGON i KRS). Wśród tak ogromnej konkurencji, marki cateringowe muszą znaleźć sposób, by się wyróżnić.
Czy kampanie reklamowe mają swoje granice kreatywności i kontrowersji? Jeśli mieliście kontakt z wymienionymi kampaniami lub w ostatnim czasie zaskoczyła Was inna, wyróżniająca się swoim niekonwencjonalnym podejściem reklama, koniecznie podzielcie się nią z nami!