Choć powszechnie Mediolan uchodzi za włoską stolicę mody, to Rzym jest jej sercem – kolebką ponadczasowego italian chic. Nic więc dziwnego, że marki Martini i Lebrand spotkały się właśnie tutaj w opowieści o elegancji, włoskiej tradycji i ikonicznej czerwieni. Inspiracją do podróży stała się wystawa „Rosso – Horizons”, gdzie można zobaczyć legendarne kreacje od Valentino kolorze czerwonym, a jej dopełnieniem – przewodnik po rzymskich adresach, które udowadniają, że włoskość najlepiej smakuje w duecie ze stylem.
WYSTAWA „ROSSO – HORIZONS” W PM23
Wystawa „Rosso – Horizons”, zorganizowana przez Fundację Valentino Garavani i Giancarlo Giammetti, to obowiązkowy punkt programu dla każdego miłośnika mody odwiedzającego w tym roku Rzym. To hołd złożony czerwieni – kolorowi, który jest symbolem pasji, stylu i ponadczasowej elegancji. Ten sam odcień od dekad towarzyszy również marce Martini, stając się wspólnym mianownikiem świata haute couture i włoskiej sztuki życia. W przestrzeni ekspozycji można podziwiać 50 ikonicznych kreacji od Valentino, prezentowanych w otoczeniu dzieł sztuki. Wystawa, czynna do 10 grudnia, mieści się w PM23 – nowej siedzibie fundacji tuż obok Placu Hiszpańskiego, niedaleko miejsca, gdzie Valentino Garavani otworzył swoje pierwsze atelier w 1960 roku.
PORANEK W RYTMIE LA DOLCE VITA
Rzym jest też o prostych przyjemnościach, które definiują włoski styl życia. O poranku oznacza to filiżankę aromatycznego espresso wypitą przy barze w zabytkowej kawiarni, poranną rozmowę z baristą czy obserwowanie miasta budzącego się do życia. To codzienne rytuały, które dla Włochów są jednym z wielu sposobów na celebrowanie chwili. Właśnie ta umiejętność czerpania radości z małych rzeczy inspiruje zarówno Lebrand, jak i Martini, przypominając, że la dolce vita zaczyna się już od pierwszego łyka kawy.
LA MÉNAGÈRE
W porze lunchu najlepiej zatrzymać się w La Ménagère – miejscu łączącym dobrą kuchnię i design. Wnętrza restauracji zachwycają starannie przemyślaną estetyką – są pełne światła, naturalnych akcentów i wysmakowanych detali. W menu dominują włoskie klasyki w nowoczesnym wydaniu. Obok części restauracyjnej znajduje się butik z wyselekcjonowanymi, designerskimi akcesoriami do domu oraz kwiaciarnia.
EMPORIO CENTRALE
Metka made in Italy od lat jest synonimem najwyższej jakości, rzemieślniczej precyzji i ponadczasowego stylu. Jednym z ciekawszych miejsc na zakup oryginalnych pamiątek z Rzymu jest concept store Emporio Centrale. W butiku można nabyć starannie wyselekcjonowane produkty lokalnych marek: eleganckie akcesoria kuchenne, kosmetyki, artykuły papiernicze czy dekoracje do domu. To prawdziwa gratka dla wszystkich miłośników włoskiego wzornictwa!
PIERLUIGI
Dzień w Rzymie warto zakończyć w jednym z najbardziej kultowych miejsc na kulinarnej mapie miasta – restauracji Pierluigi. Położona na urokliwym Piazza de’ Ricci, od ponad 80 lat przyciąga miłośników kuchni śródziemnomorskiej i świeżych owoców morza. Doskonale skomponowane dania, kieliszek koktajlu na bazie Martini i niepowtarzalny, włoski klimat sprawią, że kolacja będzie niezapomnianym zwieńczeniem wieczoru.
ALFREDO ALLA SCROFA
Innym adresem, który warto rozważyć wybierając się na kolację jest Alfredo alla Scrofa. To właśnie tutaj narodziła się legendarna pasta Alfredo – klasyk kuchni włoskiej, który podbił serca smakoszy na całym świecie. Jej historia sięga początków XX wieku, kiedy Alfredo di Lelio stworzył to danie dla swojej żony, a jego wyjątkowy smak szybko sprawił, że trafiło ono na stoły wszystkich włoskich restauracji. Alfredo alla Scrofa to dziś miejsce kultowe, które gościło największe gwiazdy m. in. Audrey Hepburn, Marlona Brando, Franka Sinatrę czy Brigitte Bardot. Na ścianach lokalu wiszą ich fotografie, a większość z nich pozuje właśnie z talerzem słynnej pasty.
SIX SENSES
Po dniu pełnym wrażeń idealnym miejscem na odpoczynek będzie hotel Six Senses, położony nieopodal Piazza Venezia. To stylowa przestrzeń, w której nowoczesny design idzie w parze z bezpretensjonalną, włoską gościnnością. Inspirowane śródziemnomorską estetyką wnętrza sprzyjają odprężeniu, a dbałość o każdy detal – od spersonalizowanej obsługi po holistyczne podejście do wellness – sprawia, że pobyt stanie się wyjątkowym doświadczeniem. Na gości czekają tu także restauracja oraz ukryty na dachu rooftop bar, z którego roztacza się zapierająca dech panorama Rzymu.
NOMOS HOTEL
Dla tych, którzy zamiast luksusu w klasycznym wydaniu szukają wyciszenia, idealnym wyborem będzie Nomos Hotel – dawny klasztor przekształcony w minimalistyczną przestrzeń. Naturalne materiały, surowe formy i stonowana paleta barw tworzą tu relaksującą, spokojną atmosferę w duchu slow living. Na gości czeka restauracja z kameralnym dziedzińcem oraz strefa relaksu, w której czas zwalnia, a Rzym można odkrywać w bardziej kontemplacyjnym wymiarze.
Odkrywanie Rzymu tymi ścieżkami to celebracja włoskiego stylu w jego najczystszej postaci. Martini i Lebrand udowadniają, że esencja la dolce vita tkwi w harmonijnym połączeniu dobrego smaku, historii i codziennych przyjemności – od wizyty na wystawie Valentino po symboliczny toast z kieliszkiem Martini o zachodzie słońca.









Młodszy specjalista ds. komunikacji marketingowej i PR.


Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. W branży HoReCa od ponad 10 lat. Przez lata związany z Grupą Trip, Sobienie Królewskie Golf and Country Club oraz restauracją Florentin w Warszawe.
Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej na kierunku Architecture for Society of Knowledge oraz Komunikacji Wizualnej na Politecnico di Milano. Specjalistka od budowania nastroju. Doświadczenie zdobywała w kraju i zagranicą podczas licznych warsztatów międzynarodowych (Sevilla, Lizbona, Florencja), stypendium na La Sapienza (Rzym) oraz pracując m.in. w Carmi e Ubertis i ADM Milano.








Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branżach kosmetycznej, spożywczej, dziecięcej. W trakcie swojej kariery związany z firmami takimi jak: L’Oreal, Samsung, Danone-Nutricia, Unilever. W ciągu swojego życia zawodowego odpowiadał między innymi za rozwój sprzedaży i contentu eCommerce w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej. 

























































