Warszawa ma nowy smakowity powód do dumy! W Międzynarodowy Dzień Czekolady (4 września) zostanie otwarte Muzeum Fabryka Czekolady – miejsce, które przeniesie nas w podróż do świata pełnego słodyczy i historii! Jest zlokalizowane przy ulicy ul. Zamoyskiego 28/30 na warszawskiej Pradze Południe, tuż obok legendarnej Fabryki E. Wedel.
źródło: propertydesign.pl
Zacznijmy zatem od samej fasady – przypomina ona gigantyczne kostki czekolady, symbolizujące wieloletnią tradycję Wedla. Budynek, w którym dawniej przechowywano i przetwarzano kakao, został zrewitalizowany z dbałością o każdy szczegół. Materiały i szare cegły ułożone w dekoracyjne motywy są nawiązaniem do pierwotnej fabryki oraz warszawskiego Kamionka.
źródło: /architecturaldigest.pl
Wyobraźmy sobie zapach świeżo prażonego ziarna kakaowca… a nie, wcale nie musimy – już przed wejściem do budynku w powietrzu unosi się słodka woń czekolady! Przekraczając próg Muzeum Fabryki Czekolady od razu wchodzimy do krainy, w której każdy zmysł odgrywa ogromną rolę.
źródło: propertydesign.pl
Zwiedzanie zaczyna się od poznania procesu produkcji czekolady, dalej można na własne oczy zobaczyć, jak dekorowane są Torciki Wedlowskie. W muzeum czekają na nas stare maszyny i archiwalne materiały reklamowe, w tym dawne opakowania czekolad.

źródło: propertydesign.pl
Interaktywna ekspozycja przybliżająca historię czekolady inspirowana rodziną Wedlów to nie wszystko, co oferuje muzeum. Na koniec czeka na nas także wycieczka na taras widokowy mieszczący się na szczycie sześciopiętrowego budynku, skąd rozciąga się widok na panoramę Warszawy oraz urokliwy Park Skaryszewski.
źródło: propertydesign.pl
Pewnie zastanawiacie się, jak oprzeć się wszechobecnej czekoladzie bez możliwości jej spróbowania – otóż to nie jest zwykłe muzeum – próbowanie jest wręcz wskazane! Można je zwiedzać indywidualnie lub w grupie zorganizowanej od godziny 10:00 do 20:00. Bilety wstępu są do kupienia online, w kasach oraz specjalnych biletomatach w cenie 70 zł za bilet normalny oraz 55 zł ulgowy. Dostępne będą także bilety rodzinne i grupowe.









Młodszy specjalista ds. komunikacji marketingowej i PR.


Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. W branży HoReCa od ponad 10 lat. Przez lata związany z Grupą Trip, Sobienie Królewskie Golf and Country Club oraz restauracją Florentin w Warszawe.
Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej na kierunku Architecture for Society of Knowledge oraz Komunikacji Wizualnej na Politecnico di Milano. Specjalistka od budowania nastroju. Doświadczenie zdobywała w kraju i zagranicą podczas licznych warsztatów międzynarodowych (Sevilla, Lizbona, Florencja), stypendium na La Sapienza (Rzym) oraz pracując m.in. w Carmi e Ubertis i ADM Milano.








Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branżach kosmetycznej, spożywczej, dziecięcej. W trakcie swojej kariery związany z firmami takimi jak: L’Oreal, Samsung, Danone-Nutricia, Unilever. W ciągu swojego życia zawodowego odpowiadał między innymi za rozwój sprzedaży i contentu eCommerce w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej. 

























































