Błyszczące sushi i „odporny na trzęsienia ziemi burger” to jedne z hiperrealistycznych modeli jedzenia prezentowanych w Japan House London w ramach wystawy Looks Delicious! Exploring Japan’s Food Replica Culture.
Wystawa dokumentuje historię japońskich replik jedzenia, znanych jako food samples lub shokuhin sampuru po japońsku, której początki sięgają 1923 roku i która kontynuuje swój rozwój jako współczesny trend.
Spersonalizowane repliki to modele dań w skali, pochodzące z 1,4 miliona restauracji w Japonii, tworzone przez rzemieślników dla lokali pragnących reklamować hiperrealistyczne wersje swoich pozycji z menu potencjalnym klientom.
Simon Wright, dyrektor ds. programowych w Japan House London, wyjaśnił, że precyzyjne detale i jaskrawe kolory, z których słyną te światowej klasy repliki, mają na celu „pobudzić wyobrażenie o tym, jak pyszne jest jedzenie w rzeczywistości”.

źródło: dezeen
Wśród eksponatów znajduje się specjalna sekcja ukazująca, jak powstają repliki. Prezentowane są tam formy i szablony, takie jak sitodrukowy szablon używany do tworzenia rybich łusek, ułożone w fabrycznym stylu na kolorowych skrzynkach.
źródło: dezeen











Młodszy specjalista ds. komunikacji marketingowej i PR.


Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. W branży HoReCa od ponad 10 lat. Przez lata związany z Grupą Trip, Sobienie Królewskie Golf and Country Club oraz restauracją Florentin w Warszawe.
Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej na kierunku Architecture for Society of Knowledge oraz Komunikacji Wizualnej na Politecnico di Milano. Specjalistka od budowania nastroju. Doświadczenie zdobywała w kraju i zagranicą podczas licznych warsztatów międzynarodowych (Sevilla, Lizbona, Florencja), stypendium na La Sapienza (Rzym) oraz pracując m.in. w Carmi e Ubertis i ADM Milano.








Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branżach kosmetycznej, spożywczej, dziecięcej. W trakcie swojej kariery związany z firmami takimi jak: L’Oreal, Samsung, Danone-Nutricia, Unilever. W ciągu swojego życia zawodowego odpowiadał między innymi za rozwój sprzedaży i contentu eCommerce w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej. 

























































