Informacja prasowa Kraków, 19 listopada 2025 r.
Już 1 grudnia 2025 r. rusza Kiermasz Bożonarodzeniowy na Małym Rynku, który potrwa aż do 1 stycznia 2026 r. To zupełnie nowe wydarzenie świąteczne organizowane przez IMAGO Centrum Sztuki Ludowej, łączące starannie wyselekcjonowane rzemiosło z mocnym segmentem gastronomicznym, stworzonym z myślą o coraz większych oczekiwaniach mieszkańców i turystów. Mieszkańcy posiadający Kartę Krakowską mogą liczyć na 25 procentową zniżkę na produkty gastronomiczne.
Organizatorzy podkreślają, że gastronomia jest nieodłącznym elementem europejskich kiermaszy i ważnym składnikiem ich świątecznego charakteru. W Krakowie ma to szczególne znaczenie – to właśnie poziom cen i dostępność tradycyjnych potraw najczęściej pojawiają się w rozmowach o jarmarkach. Dlatego na Małym Rynku przygotowano ofertę opartą na przystępnych, jasno komunikowanych cenach oraz potrawach kojarzonych z zimowym sezonem.
Kiedy mówimy o kiermaszu, mówimy o miejscu, w którym goście powinni czuć lokalność – także w jedzeniu. Dlatego gastronomia nie jest tu dodatkiem, lecz naturalną częścią doświadczenia. Chcemy, by Mały Rynek był miejscem, gdzie można spróbować naprawdę dobrego jedzenia, bez obaw o niejasne ceny czy sezonowe mody – mówi Michał Czerski, prezes IMAGO Centrum Sztuki Ludowej.
Na kiermaszu pojawią się m.in. polskie sery, regionalne wędliny, pierogi, tradycyjne potrawy świąteczne, rozgrzewające napoje, a także produkty spożywcze tworzone na bazie lokalnych receptur. Inspiracją są kiermasze z Wiednia czy Salzburga, gdzie oferta gastronomiczna opiera się na lokalnych specjalistach i przejrzystych zasadach.

Kiermasz wprowadza także ważną nowość dla mieszkańców – posiadacze Karty Krakowskiej otrzymają 25-procentową zniżkę na całą ofertę gastronomiczną. Zniżka będzie obowiązywać przez cały okres trwania wydarzenia i ma realnie obniżyć koszty korzystania z zimowych atrakcji w centrum miasta. Włączenie zniżki do kiermaszu doskonale uzupełnia założenia wydarzenia, którego celem jest stworzenie przyjaznej i autentycznie krakowskiej przestrzeni dla mieszkańców oraz gości.
– Zależy nam, aby Mały Rynek był miejscem naprawdę krakowskim – takim, do którego chce się wracać. Dlatego przygotowaliśmy specjalny ukłon w stronę mieszkańców. Wspieranie lokalnej społeczności jest dla nas równie ważne, jak tworzenie atrakcyjnej oferty dla turystów – dodaje Michał Czerski.

Nowe wydarzenie jest odpowiedzią na rosnący ruch turystyczny w Krakowie oraz potrzebę deglomeracji świątecznych atrakcji. Organizatorzy zadbali o to, aby strefa gastronomiczno-spożywcza towarzyszyła kiermaszowi, przy jednoczesnym podkreśleniu roli rzemieślników i rękodzielników.
– Kiermasz Bożonarodzeniowy łączy strefę gastronomiczno-spożywczą, stanowiącą około 30 procent oferty, z szeroką gamą rzemiosła i rękodzieła, które zajmują 70 procent ekspozycji. Chcemy, aby dobre jedzenie uzupełniało doświadczenie wydarzenia, ale to twórcy i ich wartościowe produkty pozostają w centrum uwagi – podsumowuje Michał Czerski.
Kiermasz Bożonarodzeniowy na Małym Rynku w Krakowie będzie czynny od 1 grudnia 2025 r. do 1 stycznia 2026 r.
Szczegółowy program wydarzenia zostanie opublikowany wkrótce na stronie www.imagokrakow.pl









Młodszy specjalista ds. komunikacji marketingowej i PR.


Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. W branży HoReCa od ponad 10 lat. Przez lata związany z Grupą Trip, Sobienie Królewskie Golf and Country Club oraz restauracją Florentin w Warszawe.
Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej na kierunku Architecture for Society of Knowledge oraz Komunikacji Wizualnej na Politecnico di Milano. Specjalistka od budowania nastroju. Doświadczenie zdobywała w kraju i zagranicą podczas licznych warsztatów międzynarodowych (Sevilla, Lizbona, Florencja), stypendium na La Sapienza (Rzym) oraz pracując m.in. w Carmi e Ubertis i ADM Milano.








Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branżach kosmetycznej, spożywczej, dziecięcej. W trakcie swojej kariery związany z firmami takimi jak: L’Oreal, Samsung, Danone-Nutricia, Unilever. W ciągu swojego życia zawodowego odpowiadał między innymi za rozwój sprzedaży i contentu eCommerce w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej. 

























































