Konkurencja w branży gastronomicznej jest ogromna. Restauratorzy wciąż starają się wyróżnić, przyciągając gości nie tylko wymyślnym menu, ale również designem i stylowym wnętrzem lokalu. Jedno jest dziś pewne! Odpowiedni ledon, to prawdziwa wisienka na torcie aranżacyjnych starań oraz magiczny dodatek zwiastujący wspaniałą atmosferę i pysznie spędzony czas. Jakie ledony podbiją dzisiaj polski rynek? Ledon Design podpowiada!
Jak Cię widzą, tak Cię piszą
Podczas jesiennych i zimowych wieczorów, gdy klienci spacerują po zmroku – neon ledowy staje się dla nich niezwykle atrakcyjną wizytówką lokalu. Samym krojem liter, kompozycją, kolorem i treścią jest w stanie powiedzieć im bardzo dużo o tym, czego mogą się w danym lokalu spodziewać. Już z daleka widać jaki jest charakter miejsca!
fot. IG Enoteka
A jakich klientów próbuje swoim ledonem zaciekawić poniższa, znana w całej Polsce sieć pizzeri? Realizacja projektu wyszła bardzo odważnie i niekonwencjonalnie naprzeciw młodszej grupie odbiorców, ceniących nietuzinkowe i dowcipne akcenty.
A tutaj… kolejny przykład naszej ciekawej realizacji.
Aktualnie firmy, z którymi współpracujemy są coraz bardziej świadome mocy, jaka drzemie w dobrej identyfikacji wizualnej oraz w jej spójności, czytelności, jasności (sic!) i zrozumiałości dla odbiorcy.
Bezpiecznie, ekonomicznie i ekologicznie
Codzienne koszty związane z prowadzeniem lokalu są ogromne. Dlatego nasz główny cel, to oszczędzenie współpracującym z nami restauratorom kolejnych wydatków związanych z serwisowaniem i obsługą reklamującego ich oświetlenia. Neony ledowe bazują na energooszczędnych diodach SMD, które zużywają bardzo mało prądu. Można je też dodatkowo ściemnić, co nie tylko zmniejsza rachunki, ale niejednokrotnie bywa warunkiem dopuszczenia reklamy/szyldu do realizacji przez konserwatora zabytków/architekta w związku z ustawą krajobrazową.
W przypadku szczególnie dbających o “ład i harmonię” (oryginalny cytat z architekta miejskiego) przedstawicieli magistratu bardzo dobrym rozwiązaniem okazuje się być stosowany w naszych ledonach efekt halo. Polega on na tym, że światło nie pada bezpośrednio na obserwatora, tylko na fasadę budynku, co – szczególnie w przypadku starych kamienic – niezwykle korzystnie podkreśla jej ciekawą strukturę, a tworzący się przy tym kontrast powoduje że napis jest czytelny dla przechodniów, przy zachowaniu względnej dyskrecji.
fot. Ledon
Także we wnętrzu niektórych lokali takie rozwiązanie jest wręcz idealne, zapewnia bowiem niepowtarzalny klimat, dając jednocześnie subtelne poczucie prywatności.
fot. Ledon
Ważnym aspektem pozostaje także odporność ledonów na nieplanowane zachowania rozproszonych po lokalu klientów. Wykorzystanie przez nas nowoczesnych tworzyw sztucznych o dużej odporności mechanicznej, pozwala umieścić ledony w miejscach wcześniej niedostępnych dla oświetlenia, jak chociażby przed barem, bez ryzyka uszkodzenia.
(Neo)nowe sposoby wyrazu
Klientów trzeba przede wszystkim zainteresować i oczarować. Tak właśnie rozumiemy swoją rolę w Ledon Design, gdy doradzamy zgłaszającym się do nas restauratorom z pytaniem, co można zrobić żeby było oryginalnie, pięknie, inaczej? Pomysłów pojawia się coraz więcej… a do najciekawszych można zaliczyć:
Aranżacje 3D to nasze novum, nasz konik i niezmiernie obiecujący obszar, który daje morze możliwości wyrazu do tej pory niedostępnych ze względu na ograniczenia technologiczne. Warto zwrócić uwagę na Ledon Flex 360, który otwiera całkiem nowe perspektywy na oświetlenie, którego jeszcze nie było.
Ledon Flex 360 to wspaniałe źródło równomiernego świecącego dookoła światła, dzięki któremu w prosty i estetyczny sposób można stworzyć intrygującą instalację. Ledon ten pozwala się wyginać rękoma i zachowuje nadany mu kształt, który można następnie wielokrotnie zmieniać. Oto kilka przykładów aranżacji, które same się bronią:
Ruch najlepiej przyciąga ludzkie oko. Prawda stara jak świat, wykorzystywana z wielkim powodzeniem w kultowych neonach szklanych już w latach ‘60. Czasami wystarczy tylko jeden mały animujący się element (jak w poniższym projekcie), aby ozdoba zyskała większego charakteru.
Kojąca oko zieleń to doskonałe tło dla ledonów. Doskonałość zapewnia tu kontrast światła, a także struktury. Gładki front świecących liter w zestawieniu z żywym zielonym chrobotkiem, czy ornamentami na liściach, działa jak magnes. Taką roślinno-neonową kompozycję można umieścić na ścianie, ale można ją również zaaranżować w witrynie, ponieważ ledony są bardzo lekkie i niezwykle odporne. Można też umieścić je na stelażach, kratownicach czy rusztowaniach np. nad barem, jak w poniższej realizacji wykonanej przez nas dla OCHO Warsaw. O nich już za moment.
Instalacje najróżniejszych kształtów i kolorów budowane z profili lub gotowych modułów nad barami czy kasami, nie tylko pozwalają efektywnie wykorzystać znajdującą się nad nimi przestrzeń, ale dają też szansę na aranżację dodatkowych dekoracji oraz elementów identyfikacji.
fot. Brooklyn pizza
Ikonki to niezwykle ciekawy przykład na to, jak rzeczywistość wirtualna zadomowiła się na stałe i jak dużą przyjemność sprawia nam obcowanie z nią na żywo. Ikonki można pojedynczo “porozrzucać” po lokalu, jako miłe drobne akcenty. Można również stworzyć ikonę monumentalną, która samą swoją skalą wprawia w zdumienie i wzbudza zachwyt.
Popularnością cieszą się również większe instalacje, które zachęcają klientów do robienia sobie na jej tle selfie. To doskonałe połączenie przyjemnego z pożytecznym – zarówno od strony dekoracyjnej, jak i marketingowej.
Statementy to także coraz prężniej rozwijający się trend. Takie hasła -– często humorystyczne, niosą duży ładunek emocji, pozytywnie nastrajają, pozwalają nabrać dystansu i się zrelaksować, a to jest przecież bezcenne. Można je prezentować na najbardziej reprezentacyjnych i najlepiej widocznych ścianach, jak w restauracji Ukryte Rzeki zaprojektowanej przez studio Boko Architekci.
fot. onistories dla Boko Architekci
fot. restauracja Raut Rano i Wieczorem
Można też podejść do tego z dodatkowym twistem i zainstalować takie hasło w łazience, w dodatku… w odbiciu lustrzanym. Jest zabawa, jest wesoło, a to zawsze sprzyja konsumpcji, o czym przekonują się nasi klienci z restauracji Raut Rano i Wieczorem.
Toaleta to miejsce w którym także można umieścić statementy, które również przykuwają uwagę i wzrok.
fot. Facebook Ukryte Rzeki
Główny wniosek? Nieustanne poszukiwanie! To dzięki pomysłom, potrzebom i brakom jesteśmy ciągle motywowani do szukania nowych rozwiązań lub sprawdzania, czy możemy zrealizować własne pomysły klientów. Wynikiem są zaskakujące innowacje, nietypowe koncepcje i coraz większa wiedza na temat tego, co sprawia, że dany lokal wyróżnia się w świadomości klientów i pozostaje tam na dłużej.
Autorzy tekstu:
Michał Zakrocki
Współzałożyciel Ledon Design, które stworzył, rozwija i życzy mu jak najlepiej. W wolnych chwilach, które mu się zdarzają, wyskakuje na squasha, albo na motocyklowy tor.
Anna Domińska
Dyplomowana socjolożka, która porzuciła badania rynku na rzecz marketingu, który nęcił ją od lat. Odpowiada za budowanie strategii sprzedaży, contentu i performance marketingu w Ledon Design. Kreatywnie rozmyśla w jaki sposób sprawić, aby jak więcej osób dowiedziało się o niesamowitych funkcjonalnościach ledonów.