Marnowanie owoców i warzyw w supermarketach to poważny problem. Krótszy cykl życia produktów jest często wynikiem wizualnych standardów, które błędnie zakładają, że tylko nieskazitelne produkty są wartościowe. MAKRO przychodzi z pomocą i wprowadza kolorowe naklejki na żywność!
Z danych Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) oraz Krajowego Departamentu Planowania wynika, że co roku w Kolumbii marnuje się 6,1 miliona ton żywności, z czego aż 40% stanowią warzywa i owoce. W odpowiedzi na ten problem, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju, supermarkety Makro postanowiły edukować swoich klientów, wprowadzając niezwykle proste rozwiązania mające na celu zmniejszenie marnotrawstwa żywności w swoich 22 sklepach – mowa o naklejkach!
Rozwiązaniem tego problemu okazały się być dobrze wszystkim znane naklejki na owoce. Dzięki zastosowaniu kolorów odpowiadających stopniom dojrzałości produktów oraz podpisom sugerującym ich przygotowanie, konsumenci mogą z łatwością dowiedzieć się, jak najlepiej je wykorzystać.
Jak czytać kolory (na przykładzie awokado)?
Niedojrzały (zielony kolor): Zachęca do upieczenia niedojrzałych owoców.
Dojrzały (ciemnozielony): Poleca zrobienie z dojrzałych owoców guacamole.
Bardzo dojrzały (brązowy kolor): Sugeruje wykorzystanie dojrzałych owoców do zrobienia sosu.
źródło: grey.com
Chcieliśmy wygenerować prostą, ale potężną zmianę w zachowaniu ludzi, aby edukować ich w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji owoców i warzyw. Zrozumieliśmy, że kiedy owoce i warzywa nie są “idealne”, jest to etap, w którym stają się smaczniejsze, ale ludzie omijają je z góry przyjętych powodów kosmetycznych – Juan Tak, Marketing Director Makro Kolumbia.
Inicjatywa MAKRO nie tylko “przedłuża” świeżość produktów, ale również zwiększa świadomość konsumentów na temat znaczenia zrównoważonego rozwoju. Poprzez edukację klientów i promowanie praktycznych rozwiązań, To świetny przykład prostych i ekologicznych metod, które mogą przynieść realne korzyści zarówno dla ludzi, jak i dla środowiska.