Ten domowy kebab to gwarancja pysznego, sycącego posiłku, który zrobisz z prostych składników. Chrupiący z zewnątrz, miękki w środku, pełen aromatów – wygląda jak z foodtrucka, a robi się go naprawdę łatwo!
poziom trudności: łatwy
ilość porcji: 4-6 porcji
czas przygotowania: ok. 40 minut
Składniki – baza kebaba:
- 500 g mięsa mielonego wołowego
- 1 starta cebula
- 1 łyżka jogurtu greckiego
- 1 łyżka oliwy
- ulubione przyprawy – u nas:
- wędzona papryka
- sól czosnkowa
- bazylia
Przygotowanie bazy kebaba:
1. W misce połącz mięso mielone, startą cebulę, jogurt grecki, oliwę i przyprawy.
2. Całość zblenduj ponownie – masa powinna być naprawdę gładka i jednolita.
3. Przełóż masę na papier do pieczenia.
4. Cienko rozwałkuj, tworząc równą, płaską warstwę.
5. Zawijaj delikatnie papier, formując zwarty rulon.
6. Włóż do piekarnika nagrzanego do 200°C (góra-dół) na 30 minut.
Po upieczeniu odstaw mięso na chwilę, aby „odpoczęło”.
Sos czosnkowy:
- 2 łyżki jogurtu greckiego
- 2 łyżki majonezu
- 3 ząbki czosnku
- szczypta soli
- szczypta pieprzu
- kilka kropel soku z cytryny
Wymieszaj wszystko na jednolity, aromatyczny sos.
Składanie kebaba:
1. Przygotuj świeże dodatki:
- sałatę pekińską
- pokrojoną w paski czerwoną paprykę
- inne ulubione warzywa
2. Na tortilli lub picie rozsmaruj sos czosnkowy.
3. Dodaj warzywa i porcję upieczonego mięsa.
4. Zawiń mocno w rulon.
5. Grilluj kilka minut z każdej strony, aż placek będzie chrupiący i złocisty.
I gotowe! Pachnie obłędnie, wygląda jak z najlepszej budki – a robisz go we własnej kuchni. 😋
Przepisy redakcji Food and Design w formie wideo znajdziesz na naszym Instagramie!
https://www.instagram.com/foodanddesignpl/









Młodszy specjalista ds. komunikacji marketingowej i PR.


Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. W branży HoReCa od ponad 10 lat. Przez lata związany z Grupą Trip, Sobienie Królewskie Golf and Country Club oraz restauracją Florentin w Warszawe.
Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej na kierunku Architecture for Society of Knowledge oraz Komunikacji Wizualnej na Politecnico di Milano. Specjalistka od budowania nastroju. Doświadczenie zdobywała w kraju i zagranicą podczas licznych warsztatów międzynarodowych (Sevilla, Lizbona, Florencja), stypendium na La Sapienza (Rzym) oraz pracując m.in. w Carmi e Ubertis i ADM Milano.








Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branżach kosmetycznej, spożywczej, dziecięcej. W trakcie swojej kariery związany z firmami takimi jak: L’Oreal, Samsung, Danone-Nutricia, Unilever. W ciągu swojego życia zawodowego odpowiadał między innymi za rozwój sprzedaży i contentu eCommerce w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej. 

























































