W walentynki miłość unosi się w powietrzu… i jak się okazuje, ma smak sushi i włoskiej kuchni. Choć chłodny luty nie sprzyja romantycznym spacerom, idealną randkę można zorganizować bez wychodzenia z domu – z pomocą Pyszne.pl. Tego dnia użytkownicy składają znacznie więcej zamówień niż zwykle i chętniej pozwalają sobie na kulinarne przyjemności. Jaki jest przepis Polaków na idealny walentynkowy wieczór?
Pyszne.pl prezentuje garść statystyk i ciekawostek na temat walentynkowych posiłków.
- Walentynki to czas serc, kwiatów i… pełnych talerzy. Według Raportu Trendów 2025 Pyszne.pl dla 65% Polaków smaczny posiłek to najlepsze dopełnienie miłych chwil. A skoro przez żołądek do serca, to 14 lutego kuchnie restauracji rozgrzały się do czerwoności – liczba zamówień wzrosła o 30% względem przeciętnego lutowego dnia.
- Do tego przy specjalnej okazji jesteśmy skłonni zapłacić nieco więcej. Średnia wartość zamówienia 14 lutego była prawie o 10% wyższa niż przez resztę miesiąca.
- Jakie danie pozwala w dniu zakochanych poczuć wyjątkową atmosferę? Sushi! Eleganckie, pięknie prezentujące się na randkowym stole, a w dodatku można się nim dzielić. W Walentynki liczba zamówień japońskiego specjału na Pyszne.pl wzrosła aż o 56% w stosunku do przeciętnego dnia w lutym.
- Miłość nie liczy kalorii – na specjalne okazje chętnie wybieramy też pizzę i burgery. W Walentynki złożono o 20% więcej zamówień na każdą z tych potraw. Jednocześnie kebaby i kotlety schabowe tego dnia straciły na popularności o nieco ponad 10% – może zbyt mało romantyczne na kolację przy świecach?
- Według Polaków walentynkowy wieczór najlepiej dopełnia kuchnia włoska. Zajęła tego dnia pierwsze miejsce w rankingu popularności.
- Kolacja dla dwojga? A może dla całej grupy znajomych? Największa uczta tego dnia odbyła się w Warszawie – zamówienie za 1340 zł obejmowało 16 pizz, 5 porcji makaronu, 7 sałatek i 2 talerze gnocchi.
Na Pyszne.pl w walentynki można zamówić nie tylko popularne dania, ale także desery, kwiaty i produkty spożywcze. Oferta serwisu stale poszerza się zarówno o nowe restauracje, jak i sklepy, co pozwala użytkownikom skompletować wszystko, czego potrzebują na ten dzień – od ulubionych dań, przez słodkie praliny oraz przekąski na wieczór filmowy, aż po bukiety i drobne upominki.
Dane dotyczą okresu 1-28.02.2024 roku.









Młodszy specjalista ds. komunikacji marketingowej i PR.


Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. W branży HoReCa od ponad 10 lat. Przez lata związany z Grupą Trip, Sobienie Królewskie Golf and Country Club oraz restauracją Florentin w Warszawe.
Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej na kierunku Architecture for Society of Knowledge oraz Komunikacji Wizualnej na Politecnico di Milano. Specjalistka od budowania nastroju. Doświadczenie zdobywała w kraju i zagranicą podczas licznych warsztatów międzynarodowych (Sevilla, Lizbona, Florencja), stypendium na La Sapienza (Rzym) oraz pracując m.in. w Carmi e Ubertis i ADM Milano.








Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branżach kosmetycznej, spożywczej, dziecięcej. W trakcie swojej kariery związany z firmami takimi jak: L’Oreal, Samsung, Danone-Nutricia, Unilever. W ciągu swojego życia zawodowego odpowiadał między innymi za rozwój sprzedaży i contentu eCommerce w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej. 

























































