W ostatnim czasie mieliśmy przyjemność być częścią wydarzenia Lodi Wine Adventure. Jako przedstawiciele Food and Design wzięliśmy udział w masterclass prowadzonym przez specjalnego gościa, pana Stuarta Spencera, przewodniczącego Lodi Winegrape Commission oraz mistrza sommelierów Adama Pawłowskiego.
Po sesji edukacyjnej uczestnicy mieli okazję do degustacji win w formule “walk around” oraz nawiązywania cennych kontaktów podczas części networkingowej.
Producenci z regionu Lodi, reprezentujący winnice takie jak Klinkerbrick, Ironstone, St. Amant oraz LangeTwins Family, zaprezentowali swoje wyjątkowe wina z nadzieją na znalezienie importerów na polskim rynku. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że już wkrótce te kalifornijskie trunki będą dostępne dla polskich konsumentów.
Region Lodi jest obecnie uznawany za “jasno wschodzącą gwiazdę kalifornijskiego winiarstwa”. To ojczyzna tzw. “old vines” – historycznych nasadzeń szczepu zinfandel, a także lider w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju w produkcji wina. Podczas Lodi Wine Adventure uczestnicy mieli również możliwość degustacji białych win z odmian takich jak albarino, sauvignon blanc i chardonnay, które zachwyciły swoją jakością i różnorodnością.
Marzec zdecydowanie można uznać za miesiąc win z Lodi w Polsce. 14 marca w Lublinie odbyło się seminarium z udziałem pana Stuarta Spencera i Adama Pawłowskiego, skierowane do lokalnego środowiska sommelierskiego. Tematem spotkania był zrównoważony rozwój w winiarstwie kalifornijskim, ze szczególnym uwzględnieniem roli regionu Lodi.
Cieszymy się z rosnącego zainteresowania winami z Lodi na polskim rynku i z niecierpliwością oczekujemy kolejnych wydarzeń promujących ten wyjątkowy region winiarski.
Relacja z wydarzenia: