W miniony czwartek, 30 marca, odbyło się już trzecie spotkanie z cyklu Food Working! Jak zawsze w warszawskim Studiu Od kuchni spotkaliśmy się w gronie wybitnych ekspertów i dyskutowaliśmy na interesujące i ważne dla nas tematy, oczywiście związane z jedzeniem. Tematem przewodnim był tym razem marketing. Obejrzyj całą fotorelację ze spotkania branżowego!
Personalizacja produktów, aktywizowanie odbiorców czy proekologiczne postawy – to jedne z kilku trendów wykorzystywanych przez marki z sektora food. Czy dzięki nim, w świecie pogrążonym w kryzysie, firmy odnotowują wzrosty sprzedaży? Zdania ekspertów były podzielone, a w ich gronie znaleźli się:
- Ewa Pawella, Head of Marketing Foodsi;
- Agnieszka Szydziak, Specjalistka ds. Marketingu Vorwerk Polska;
- Urszula Seder, Trade Marketing Manager SLODKIE;
- Paweł Gruba, współwłaściciel V4B i pomysłodawcy kanału Grube Rozmowy na YT.
Dwójka z nich – Agnieszka Szydziak i Urszula Seder – wygłosiła także swoje krótkie prelekcje. Spotkanie poprowadzili związany z projektem Mateusz Kulik – dziennikarz Radia Czwórka, oraz Magda Malutko – pomysłodawczyni projektu Food and Design oraz CEO agencji kreatywnej Od kuchni.
Obserwując, jakie są potrzeby naszych odbiorców, ale i co w ogóle dzieje się na rynku, uważam, że najważniejszym trendem jest storytelling. Ale nie taki dotyczący niestworzonych historii, tylko taki storytelling, który pokazuje ludzi na pierwszym miejscu i ich łączy – Ewa Pawella, Head of Marketing Foodsi.
Restauracja to jest taki biznes, o którym być może większość marzy. Na pierwszy rzut oka wydaje się prosty w prowadzeniu, bo idziemy do restauracji i myślimy, że skoro kurczak kosztuje pięć złotych, a restauracja sprzedaje go za 35 złotych, to musi być to interes życia (…) Jest to jednak bardzo, bardzo mylne myślenie, a większość restauracji pracuje na zysku w wysokości 5-10% obrotu – Paweł Gruba, współwłaściciel V4B i pomysłodawcy kanału Grube Rozmowy na YT.
Trzy lata temu wprowadziliśmy do swojej oferty folie kompostowalne i ekologiczne opakowania. W Polsce padało jedno pytanie: ile to kosztuje? Natomiast klienci zagraniczni pytali, z czego jest wykonana ta folia. Nawet dla tych drugich bariera cenowa była niekiedy nie do przejścia. Trzy lata później możemy powiedzieć z ulgą, że naszym krajowym klientom coraz bardziej zależy, by ten produkt był ekologiczny – Urszula Seder, Trade Marketing Manager SLODKIE.
Sprzedaż jaką prowadzimy, czyli sprzedaż bezpośrednia, bardzo dużo procesów skupia na tym, w jaki sposób klient spotka się z produktem, jakie doświadczenia będą mu towarzyszyć, gdy zaprosi do swojego domu przedstawiciela handlowego – Agnieszka Szydziak, Specjalistka ds. Marketingu Vorwerk Polska.
Wśród zaproszonych gości znaleźli się eksperci i partnerzy Food and Design. Na wydarzenie zapisać się można było także poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie w zakładce Food Working. Dziękujemy wszystkim obecnym!
O pyszne i efektowne jedzenie, bufet i napoje zadbał Partner Projektu – Deli Catering. W wydarzenie włączyli się również TiM S.A., SLODKIE, DPD Food oraz JW Films, którym także serdecznie dziękujemy. W gronie Patronów Medialnych znaleźli się zaś: Nowy Marketing, WPROST, magazyn Restauracja, GastroWiedza.pl, Food Service, OuiChef.pl, Handel oraz Handel Extra.
Na kolejny Food Working zapraszamy już w maju! Będzie to kolejna okazja do zaczerpnięcia inspiracji od naszych ekspertów. Do zobaczenia!