Marka KitKat wprowadziła nową kampanię „Auto Reply Break”, która w nietypowy sposób wykorzystuje automatyczne odpowiedzi e-mailowe o nieobecności w pracy.
W okresie świątecznym, gdy część pracowników odpoczywa, a inni muszą wciąż pracować, KitKat postanowił zamienić frustrujące wiadomości o urlopie w okazję do przypomnienia o przerwie i zachęcenia do zjedzenia ulubionego batonika.
Kampania wykorzystuje element nostalgii – e-maile Out-Of-Office wzbogacono grafikami ASCII, popularnymi w czasach przed emoji. W wiadomościach pojawia się też obietnica: osoby przebywające na urlopie oferują swoim pracującym kolegom „odkupienie” batonika KitKat, którego ci mogą zjeść, aby choć na chwilę oderwać się od pracy.
„Automatyczne odpowiedzi o nieobecności bywają źródłem frustracji dla osób, które wciąż muszą pracować. Dostrzegliśmy w tym szansę, by wnieść trochę radości i przypomnieć, jak ważne są przerwy. KitKat, od 1937 roku symbolizujący chwilę wytchnienia, postanowił uczynić je lepszymi, zwłaszcza dla tych, którzy pracują w okresie świątecznym” – powiedział Deniz Yamanel, dyrektor wykonawczy Nestlé.
Pomysł doceniła również agencja Publicis Middle East, która współtworzyła kampanię. „Niecodziennie zdarza się znaleźć nową przestrzeń medialną dla marki. Automatyczne odpowiedzi Out-Of-Office to idealny kanał, by promować przerwę i umilić dzień pracownikom, którzy najbardziej tego potrzebują” – dodała Bana Salah, dyrektor kreatywny agencji.
Dzięki „Auto Reply Break” KitKat przypomina, że niezależnie od tego, czy jesteśmy w biurze, czy poza nim, zawsze warto zrobić sobie przerwę – oczywiście z KitKatem.