W dobie rosnącej świadomości ekologicznej coraz więcej firm angażuje się w promowanie zrównoważonego stylu życia. Dzień Bez Opakowań Foliowych, obchodzony corocznie 23 stycznia, to doskonała okazja do zaprezentowania takich inicjatyw.
Firmy organizują wówczas różnorodne kampanie, zachęcając konsumentów do zmiany nawyków i wyboru rozwiązań przyjaznych środowisku. Co ciekawe, konsumenci coraz chętniej wybierają ekologiczne opakowania i są nawet gotowi za nie dodatkowo zapłacić.
Troska o środowisko jest widoczna m.in. w wynikach badań przeprowadzonych przez firmę doradczą Technomic, która monitoruje nastroje konsumentów w renomowanych restauracjach i sieciach handlowych. Według ich badań:
- 80% konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za opakowania przyjazne dla środowiska i oparte na roślinnych materiałach.
- Około 50% konsumentów spożywa jedzenie na wynos z opakowań jednorazowych.
- 75% konsumentów chce móc przechowywać resztki jedzenia w oryginalnych opakowaniach na wynos.
- 66% uważa, że istotne jest, aby można było bezpiecznie podgrzewać jedzenie w opakowaniu na wynos.
Poniżej prezentujemy kilka przykładów, które szczególnie zwróciły naszą uwagę!
IKEA
Wiosenna kampania IKEA przekonuje, że zrównoważone życie jest proste, niedrogie i można je prowadzić “przy okazji”. Firma podkreśla, że lepiej pomyślany dom ułatwia nam zatroszczenie się o planetę oraz zadbanie o domowy budżet. Przykładem takiego podejścia jest rezygnacja z jednorazowych foliówek na rzecz toreb wielorazowego użytku, które są dostępne w sklepach IKEA.
Dysza mgłowa do baterii ÅBÄCKEN. fot. mat. prasowe
Lush
Brytyjska firma kosmetyczna Lush od lat promuje ideę “nagich” produktów, czyli sprzedawanych bez opakowań. W ten sposób minimalizuje ilość odpadów i zachęca klientów do świadomych wyborów. Dodatkowo Lush prowadzi kampanie edukacyjne, uświadamiające o szkodliwości plastiku dla środowiska.
fot. LUSH
Starbucks
Popularna sieć kawiarni Starbucks wprowadziła program zniżek dla klientów, którzy przynoszą własne kubki wielorazowego użytku. Firma w ten sposób ogranicza zużycie jednorazowych kubków i promuje ekologiczne nawyki. Starbucks zobowiązał się również do eliminacji plastikowych słomek ze swoich kawiarni.
fot. Starbucks
Apple
Recykling produktów Apple jest tak prosty, jak dobry dla środowiska. Możliwe, że stare urządzenie ma jeszcze wiele do zaoferowania, nawet jeśli Ty już go nie potrzebujesz. Firma Apple oferuje bezpłatny program recyklingu, w ramach którego można oddać stare iPhony, iPady, komputery Mac i inne urządzenia.
fot. chip.pl
Nowe opakowania 4F
Nie jest tajemnicą, że jednym z największych zagrożeń dla środowiska jest plastik, który rozkłada się setki lat, przenika do gleby i wód gruntowych, powodując katastrofalne skutki. To dlatego w 4F najpierw zamieniono plastikowe torebki w sklepach stacjonarnych na te papierowe. W kolejnym kroku wprowadzono bardziej ekologiczne opakowania do sprzedaży wysyłkowej. Kartony i torebki papierowe, w których wysyłano zamówienia w różne strony świata, są jednocześnie trwałe i przyjazne planecie. Z powodzeniem można je wykorzystać ponownie.
fot. 4F
Zarówno firmy, jak i konsumenci, coraz bardziej świadomie podchodzą do kwestii ochrony środowiska. Rośnie zapotrzebowanie na ekologiczne rozwiązania, a firmy aktywnie włączają się w promowanie zrównoważonego stylu życia. Dzień Bez Opakowań Foliowych to ważna inicjatywa, która przypomina o konieczności ograniczania zużycia plastiku i wybierania alternatyw przyjaznych środowisku.