źródło: https://corporate.mcdonalds.com/corpmcd/our-stories/article/mcd-crocs-dropping-global-collab-designedfor-nextlevel-fandom.html
Jeśli lubisz nosić crocsy i jeść Big Maca, dzisiaj jest Twój szczęśliwy dzień. W ramach współpracy marki obuwniczej Crocs z restauracjami sieci McDonald’s powstały buty, skarpetki i „Jibbitz” z reklamowymi postaciami McDonald’s (małe przypinki wkładane do dziurek Crocsów). Jednak wisienką na torcie jest czerwono-żółty branding, który kojarzy każdy z nas.
Cały nasz team stojący za projektem Food and Design stara się być na bieżąco z nowinkami z obszarów food’u i designu zarówno w Polsce, jak i na świecie. Kiedy wpadliśmy na tego newsa – nie było odwrotu. To idealna wiadomość nie tylko dla wszystkich foodiesów, lecz również dla przedstawicieli marek! Kreatywność jest zawsze w modzie i warto stawiać na nieszablonowe rozwiązania w budowaniu marki. Dzięki temu budujemy wizerunek marki nowoczesnej i otwartej na nowe rozwiązania.
Wróćmy jednak do meritum! Owocem współpracy McDonalds’a i Crocs’ów są między innymi:
– fioletowe chodaki i sandały inspirowane Grimace (dla przypomnienia wrzucamy postać Grimace poniżej).
źródło: https://www.yahoo.com/lifestyle/crocs-mcdonald-collaborate-nastolgic-footwear
– żółto-różowe chodaki i skarpetki Birdie, która prezentuje się dokładnie tak:

źródło: https://www.crocs.de/p/mcdonalds-x-crocs-birdie-classic-clog/208696.html
– czarno-białe chodaki Hamburglar z białymi skarpetkami z animowanymi burgerami
– czerwono-żółte chodaki ze skóry krokodyla z Jibbitzem popularnych pozycji w menu
źródło: https://corporate.mcdonalds.com/corpmcd/our-stories/article/mcd-crocs-dropping-global-collab-designedfor-nextlevel-fandom.html
Pojawia się jednak pytanie, ile należy zapłacić, aby być w posiadaniu takich designerskich odzieżowych dodatków?
Zestawy butów i Jibbitz kosztują od 70 do 75 dolarów za parę, a skarpetki po 20 dolarów za parę. Można je kupić za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej Crocs lub osobiście w uczestniczących punktach sprzedaży detalicznej.
To nie pierwszy raz, kiedy Crocs nawiązał współpracę w zakresie markowego obuwia. Firma już wcześniej zaprezentowała buty inspirowane Shrekiem i Zygzakiem McQueenem. Najnowsza współpraca jest tylko potwierdzeniem, że Crocs wie, jakie partnerstwo podjąć, aby zrobić to dobrze!
„McDonald’s nawiązuje wiele partnerstw, aby wykorzystać aktualne trendy. W tej chwili toczy się wiele rozmów na temat Crocs i jest to dobra, współczesna marka, z którą warto współpracować” – powiedział Neil Saunders w wywiadzie dla CNN.
Dodał, że McDonald’s lubi czerpać korzyści z szumu w mediach społecznościowych i podejmować nietypowe współprace, które sprawiają, że konsumenci zapamiętują markę.
A Wam jak się podobają tego typu współprace? Chętnie kupujecie takie produkty? Dajcie znać w komentarzu pod wpisem. Jesteśmy bardzo ciekawi!









Młodszy specjalista ds. komunikacji marketingowej i PR.


Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. W branży HoReCa od ponad 10 lat. Przez lata związany z Grupą Trip, Sobienie Królewskie Golf and Country Club oraz restauracją Florentin w Warszawe.
Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej na kierunku Architecture for Society of Knowledge oraz Komunikacji Wizualnej na Politecnico di Milano. Specjalistka od budowania nastroju. Doświadczenie zdobywała w kraju i zagranicą podczas licznych warsztatów międzynarodowych (Sevilla, Lizbona, Florencja), stypendium na La Sapienza (Rzym) oraz pracując m.in. w Carmi e Ubertis i ADM Milano.








Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branżach kosmetycznej, spożywczej, dziecięcej. W trakcie swojej kariery związany z firmami takimi jak: L’Oreal, Samsung, Danone-Nutricia, Unilever. W ciągu swojego życia zawodowego odpowiadał między innymi za rozwój sprzedaży i contentu eCommerce w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej. 

























































