Pandemia a zakupy spożywcze
W 2022 roku sprzedaż żywności przez Internet zanotowała gwałtowny wzrost. Wpływ na to bez wątpienia miała pandemia Covid-19, która w początkowej fazie wywołała obawy, szczególnie związane z dostępem do żywności i bezpieczeństwem jej dostaw.
Puste półki w sklepach były normą, a na dostawę produktów spożywczych ze sklepów internetowych znanych sieci handlowych trzeba było czekać nawet kilkanaście dni. W 2022 roku sytuacja się ustabilizowała, a Polacy coraz chętniej zaczęli stawiać na e-zakupy. Konkurencja w tym segmencie jest duża – zakupy online możemy zrobić w ekologicznym „e-bazarku”, popularnym sklepie spożywczym, a także – coraz częściej – w ulubionej restauracji.
E-commerce, czyli przyszłość
Według danych CBRE restrykcje związane z pandemią skłoniły ok. 13 proc. Polaków do częstszych zakupów produktów spożywczych za pośrednictwem Internetu. PWC natomiast w swoich badaniach wykazuje, że rynek zakupów spożywczych w latach 2022–2026 będzie rozwijał się na średnim poziomie 40 proc. rocznie. W 2026 roku ponad 11 proc. całkowitej wartości brutto e-commerce będzie pochodziło ze sprzedaży zakupów spożywczych.
Mimo dynamicznego wzrostu branża spożywcza musi zmagać się z wieloma utrudnieniami. Produkty szybko rotujące, tj. pieczywo, mięso, ryby, dania gotowe, częściej kupowane są stacjonarnie. Szybki i bezpieczny łańcuch dostaw to najważniejsze ogniwo – klienci oczekują jakości oraz świeżości zakupów. Wszystko zatem w rękach firm zajmujących się obsługą logistyczną.
Bezpieczny transport to podstawa!
W odpowiedzi na rosnącą popularność internetowej branży spożywczej DPD Polska uruchomiło usługę DPD Food, która gwarantuje dostawę zamówionej żywności w ciągu maksymalnie 24 godzin. Jest to niezmiernie ważne zwłaszcza w przypadku zdrowych, świeżych produktów o krótkim terminie ważności. Oferta jest skierowana do każdego – niezależnie od tego, czy prowadzi duże przedsiębiorstwo, czy dopiero zaczyna stawiać pierwsze kroki w biznesie.
DPD Food:
- szybko: dostawa do odbiorcy maksymalnie następnego dnia roboczego;
- świeżo: monitorowany łańcuch chłodniczy od 0 do 4 st. C.;
- bezpiecznie: certyfikacja ATP, pozwolenia Sanepidu;
- w kontakcie: powiadomienia SMS oraz e-mail o nadchodzącej przesyłce;
- neutralnie dla klimatu: dbamy o środowisko. Więcej tutaj.
Nowe perspektywy także dla branży restauracyjnej
Monitorowany łańcuch chłodniczy (od 0 do 4 stopni Celsjusza) DPD Food to także usługa skierowana do branży restauracyjnej, umożliwiająca poszerzenie oferty i wyjście poza dowóz ciepłych posiłków w rejonie danej dzielnicy czy miasta.
Kto z nas po udanej kolacji nie miał ochoty kupić przepysznego chleba, który był serwowany przez szefa kuchni? Kto z nas nie wspomina wakacji w górach przez pryzmat wspaniałych oscypków, bryndz czy moskoli? Każda z restauracji może otworzyć swój własny sklep ze sprzedażą wysyłkową. W ten sposób bywalcy lokalu mogą zamówić przetwory, pieczywo, ekologiczne produkty produkowane przez lokalnych rolników czy słodkość, które wyszły spod ręki szefa kuchni. Dzięki dostawie w monitorowanym łańcuchu dostaw jesteśmy w stanie dłużej cieszyć się kulinarnym doświadczeniem i przenieść te smaki do domowej kuchni. Brzmi dobrze?