Międzynarodowy Instytut Gastronomii, Kultury, Sztuki i Turystyki (IGCAT) ogłosił, że tytuł Europejskiego Regionu Gastronomicznego na rok 2026 przypadł Gozo, jednej z malowniczych wysp maltańskich.
Jury IGCAT doceniło wyjątkowy charakter lokalnej kuchni, gościnność mieszkańców Gozo oraz ścisłe powiązanie tradycji kulinarnych z kulturą i historią regionu. Eksperci zwrócili również uwagę na wysoką jakość lokalnych produktów, przywiązanie do tradycyjnych metod produkcji żywności oraz harmonijne połączenie kultury, sztuki i rzemiosła.

fot. Gozo, materiały prasowe
Jej członkowie mogli przekonać się z bliska, jak wygląda na miejscu hodowla kóz, przetwórstwo pomidorów, a także proces powstawania lokalnego owczego serca (gbejniet) oraz chleba (ftira). Jako że na Wyspach Maltańskich występuje silny związek między jedzeniem a religią, jury IGCAT doświadczyło tego na własnej skórze uczestnicząc w Wielkim Poście, tradycyjnych wydarzeniach gastronomicznych w ramach Wielkiego Tygodnia, a także zwiedzając sanktuarium Ta’Pinu oraz megalityczne świątynie Ggantija.

fot. Gozo, materiały prasowe
To już drugie wyróżnienie dla Gozo w tym roku ze strony IGCAT. Wcześniej, podczas festiwalu Food Film Menu 2024, krótkometrażowy film o tej maltańskiej wyspie zdobył nagrodę w kategorii „Europejski Region Gastronomiczny”.
Oprócz Gozo, tytuł Europejskiego Regionu Gastronomicznego 2026 otrzymały również grecka Kreta i chorwacka Kvarner.
Oficjalne wręczenie tej nagrody odbyło się w ubiegłą sobotę w malowniczej scenerii Cytadeli w Victorii.
Międzynarodowy Instytut Gastronomii, Kultury, Sztuki i Turystyki (IGCAT) to instytucja zajmująca się promowaniem różnorodności kulinarnej w Europie. Nagroda „Europejski Region Gastronomiczny” przyznawana od 2016 roku ma na celu podniesienie świadomości o bogactwie kulturowym i gastronomicznym Starego Kontynentu oraz wspieranie zrównoważonego rozwoju regionów.
Zwycięski film o Gozo nagrodzony podczas festiwalu Food Film Menu 2024: https://www.youtube.com/watch?v=wbGC8GuLEtU
[materiał prasowy]









Młodszy specjalista ds. komunikacji marketingowej i PR.


Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. W branży HoReCa od ponad 10 lat. Przez lata związany z Grupą Trip, Sobienie Królewskie Golf and Country Club oraz restauracją Florentin w Warszawe.
Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej na kierunku Architecture for Society of Knowledge oraz Komunikacji Wizualnej na Politecnico di Milano. Specjalistka od budowania nastroju. Doświadczenie zdobywała w kraju i zagranicą podczas licznych warsztatów międzynarodowych (Sevilla, Lizbona, Florencja), stypendium na La Sapienza (Rzym) oraz pracując m.in. w Carmi e Ubertis i ADM Milano.








Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branżach kosmetycznej, spożywczej, dziecięcej. W trakcie swojej kariery związany z firmami takimi jak: L’Oreal, Samsung, Danone-Nutricia, Unilever. W ciągu swojego życia zawodowego odpowiadał między innymi za rozwój sprzedaży i contentu eCommerce w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej. 

























































